به نظر می رسد بازی جدید مدیران ارشد وزارت راه، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت های هواپیمایی با مردم وارد مرحله جدیدی به نام شفاف سازی صورت های مالی شده است.

به گزارش جهان نیوز ، پس از آنکه انجمن شرکت های هواپیمایی در ۱۸ مهر ماه، نرخ نامه جدید بلیت پروازهای داخلی را با اعداد و ارقامی عجیب و در دامنه قیمتی (کف و سقف) عمدتاً میلیونی برای اعمال از اول آبان امسال اعلام کرد، بلافاصله واکنش هایی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و شخص وزیر راه و شهرسازی مبنی بر مخالفت این سازمان و وزیر راه با نرخ های جدید را در پی داشت.
اما این نمایش ها به تدریج رنگ باخت و وزیر راه از موضع «به شدت مخالف با نرخ های جدید بلیت هواپیما»، به موضع «باید بررسی کارشناسانه تری داشته باشیم»، تغییر جهت داد.
اگرچه بهانه شرکت های هواپیمایی برای تغییر نرخ، دو اتفاق «الزام به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فروش ۶۰ درصدی ظرفیت هواپیما از اول آبان» و همچنین «افزایش نرخ دلار به کانال ۳۰ هزار تومانی» بود، اما اولاً نرخ دلار ۲۷ هزار تومانیِ مورد نظر شرکت های هواپیمایی، کاملاً نرخ حبابی بود و در حال حاضر قیمت دلار در حال فروکش کردن است و احتمال بازگشت آن به کانال زیر ۲۰ هزار تومان در بازه زمانی چند روزه، بسیار بالاست؛ ثانیاً، امکان جبران برخی هزینه های جانبی ایرلاین ها مانند نرخ سوخت و خدمات فرودگاهی با استفاده از سازوکار یارانه های هوشمند دولتی در ازای رعایت الزام فاصله گذاری اجتماعی و فروش بلیت تا سقف ۶۰ درصد ظرفیت پرواز، وجود دارد.
ایرلاین ها قیمت بلیت هواپیما را قبل از ۱ آبان گران کردند
با این حال، ایرلاین ها به هیچ عنوان امر و نهی های متعدد وزیر راه و سازمان هواپیمایی را رعایت نکردند و اگرچه تاریخ شروع نرخ نامه جدید، اول آبان است، اما در روزهای اخیر شاهد افزایش نرخ بلیت هواپیما هستیم.
اولتیماتوم وزیر راه: ایرلاین ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار