شرکت بهمن دیزل به عنوان یک شرکت خصوصی در حوزه تولید خودرو های تجاری و مسافری با برنامه ریزی و تدوین استراتژی مناسب توانست بحران ناشی از تحریم ها را پشت سر بگذارد که بومی سازی محصولات شیلر حاصل این تفکر است.

به گزارش بورس نیوز ، شرکت بهمن دیزل فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ با همکاری شریک تجاری به نام ایسوزو ژاپن آغاز کرد. این همکاری تا ابتدای شروع تحریم ها ادامه داشت، اما پس از تحریم های ظالمانه ارتباط تجاری متوقف گردید. بهمن دیزل برندی داخلی به نام شیلر را ایجاد کرد تا با تولید انبوه محصولات بومی سازی شده، خودباوری و تلاش متخصصان خود را اثبات نماید. هم اکنون این مجموعه برای۵۷۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده است.
داخلی سازی خودروی شیلر
در سال ۹۲ طراحی شیلر آغاز و در سال ۹۶ نمونه اولیه آن تولید شد. بهمن دیزل پس از تحریم ها و قطع ارتباط با شریک تجاری ژاپنی، طراحی و تولید دو پلتفرم شیلر (کامیونت و مینی باس) را سرعت بخشید و سرانجام در مهر سال ۹۸ به تولید انبوه رسید.
با توجه به اینکه محصول استراتژیک بهمن دیزل، ایسوزو محسوب می شد، در سال گذشته حدود ۸۵ درصد تولیدات ایسوزو و ۱۰ تا ۱۵ درصد محصولات شیلر بود؛ اما امسال به دلیل مشکلات ناشی از محدودیت های بین المللی، ۸۰ درصد از تولیدات مربوط به خودروی شیلر و فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد ایسوزو است. همچنین در سال جهش تولید، بهمن دیزل رشد ۲۰۰ درصدی برای تولید محصولات خود را برنامه ریزی کرده که از این میزان حدود ۸۰ درصد به محصولات شیلر اختصاص یافته است. میزان تولید طی سال گذشته ۸۱۵ دستگاه بود که امسال با رشد ۲۰۰ درصدی، میزان تولید به ۱۷۲۶ دستگاه می رسد و رشد تولید در سنوات آتی نیز ادامه دار خواهد بود.
در همین راستا در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته این شرکت رشد بیش از پنجاه درصد را داشته است. شرکت بهمن دیزل در سال جاری در زمینه دو محصول مینی باس MB۳ و کامیونت ۸ تن شیلر TB۸ طرح توسعه ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار