دانه هایی ریز با خواص فوق العاده

دریافت خبر : یکشنبه 31 تیر 1397 ساعت 5:56
دانه ها که رنگشان از قهوه ای مایل به زرد تا سیاه، بسته به نوع و روش آماده سازی شان متفاوت است، در غلاف گیاه گل دار Sesamum indicum که بومی هند و آفریقاست، رشد می کنند

به گزارش شفاانلاین، دانه های کنجد؛ همان دانه های ریز روغنی شکل که روی برخی شیرینی ها و محصولات نانوایی می بینید و یا در تهیه ی مرغ کنجدی از آن استفاده می شود، به دلایل خواص فوق العاده ای که دارد "ملکه ی دانه های روغنی" نامیده می شود. اگرچه کنجد به اندازه ی دانه هایی، چون کتان، تخم شربتی و دیگر دانه ها که به اصطلاح "سوپر دانه" نامیده می شوند، معروف و مورد استفاده ی عمومی نیستند؛ اما یک منبع قابل توجهی از مواد مغذی از جمله پروتئین، آهن، روی، مس، ویتامین E، تیامین، کلسیم، منیزیم، و منگنز، به علاوه لیگنان ها (سزامین و سزامولین)، فیتوسترول ها (بخصوص بتا سیتوسترول)، فیبر و دیگر ترکیبات بالقوه سودمند هستند.
از نظر وزنی، حدود نیمی از وزن دانه ها از چربی و عمدتاً چربی های اشباع نشده تشکیل شده است.
هر یک اونس (۳ قاشق غذاخوری) کنجد حاوی حدود ۱۶۰ کالری، ۱۴ گرم چربی، ۵ گرم پروتئین و ۴ گرم فیبر است.
دانه ها که رنگشان از قهوه ای مایل به زرد تا سیاه، بسته به نوع و روش آماده سازی شان متفاوت است، در غلاف گیاه گل دار Sesamum indicum که بومی هند و آفریقاست، رشد می کنند.
غلاف ها مانند بامیه هستند و همچنین مانند بامیه از نظر فنی میوه محسوب می شوند. هنگامی که آن ها می رسند، با کوچک ترین لمس و تماسی شکافته می شوند و دانه ها را آزاد می کنند.
هر غلاف حاوی ۵۰ تا ۱۰۰ دانه یا بیشتر است. بذر ها برای استفاده معمولاً خیس خورده می شوند تا پوسته ی بیرونی شان کنده شود و سپس کمی برشته می شوند که قهوه ای رنگ شده و عطر و بوی دلپذیری می دهند. اما با همه ی این ها شما مجبور نیستید خودتان را به خوردن دانه ها مجبور کنید، زیرا آن ها برای تولید محصولات خوشمزه و مغذی ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@