دبیر انجمن علمی دانشجویی علوم شناختی دانشگاه الزهرا (س) گفت: بازنگری در اساسنامه ها، قانون گذاری های مناسب تر و ایجاد چشم اندازهای کارآمدتر توسط وزارت علوم می تواند به فعالیت های مؤثرتر انجمن ها کمک کند.

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل های دانشگاهی  گروه دانشگاه خبرگزاری آنا ، تولید علم یکی از مسائل مهم و راهبردی برای کشور محسوب می شود که عصاره آن می تواند از دلِ دانشگاه ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی بیرون بیاید؛ انجمن های علمی دانشجویی از جمله تشکل هایی هستند که می توانند به طور جدی به موضوع تولید علم وارد شوند و فعالیت آن ها کمتر رسانه ای می شود.
اهمیت دادن به نقش دانشجویان در توسعه علم و فناوری کشور و توجه کافی نکردن نهادهای متولی در پرداخت سطحی به ترویج و توسعه علم در جایگاه حقیقی آن، خبرگزاری آنا را بر آن داشت تا در راستای سیاست ذاتی خود در سلسله گفتگوهایی پای صحبت رؤسای دانشگاه ها، اساتید، نخبگان و دانشجویان عضو انجمن های علمی بنشیند و با ارائه راهکارهایی به مسائل و چالش های این انجمن ها بپردازد.
در این گفتگو میزبان فرانک صباحی، دبیر انجمن علمی دانشجویی علوم شناختی دانشگاه الزهرا (س)، دانشجوی ترم هفتم رشته زیست فناوری (بیوتکنولوژی) و دبیر سابق انجمن علمی دانشجویی بیوتکنولوژی هستیم که در ادامه مشروح این گفتگو را می خوانید.
بیشتر بخوانید:
حل مسائل کشور از طریق علم نیازمند همکاری سازمان ­های مختلف است/ کمرنگ بودن رابطه­ علمی اساتید و دانشجویان در مجامع علمی دانشجویی
آنا: تولید علم از طریق دانشجویان و اساتید چگونه محقق می شود؟
صباحی: تولید علم یکی از مواردی است که توسط دانشجویان و اساتید می تواند در دانشگاه ها دنبال شود. این مهم در حال حاضر در مراکز آموزش عالی اتفاق می افتد اما باید بررسی شود که چگونه باید تولید علم به مرحله عمل راه پیدا کند. هرساله پروژه ها و پایان نامه های بسیاری توسط دانشجویان ارائه می ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار