نکاتی درباره مکمل های غذایی کاهش دهنده وزن

دریافت خبر : دوشنبه 01 مرداد 1397 ساعت 0:44
نکاتی درباره مکمل های غذایی کاهش دهنده وزن
استفاده از مکمل ها به همراه بهترین استراتژی های کاهش وزن، برای بیشترین اثرگذاری، زمانی مؤثر می شود که تحت نظر متخصصین این حیطه انجام شود.

امروزه شاهد رشد روزافزون استفاده از مکمل های غذایی در میان اکثر طیف های جامعه از جمله ورزشکاران، افراد چاق، بیماران و حتی نوجوانان می باشیم. هرکدام از این گروه ها به دلایلی از مکمل ها استفاده کرده و جامعه نیز به ترویج و مصرف این مکمل ها بدون داشتن شناخت و آگاهی کامل کمک می نماید؛ به عنوان مثال ورزشکاران در همه سطوح از مبتدی تا حرفه ای به عللی مانند افزایش قدرت بدنی، بهبود عملکرد ورزشی، نیروزایی و غیره از آن ها استفاده کرده و امروزه کمتر ورزشکاری را می توان یافت که از مکمل های تغذیه ای استفاده نکرده باشد.
متخصصین دلایل مختلفی از جمله اینکه تأمین انرژی مورد نیاز ورزشکاران به تنهایی با غذا قابل جبران نیست، برای این قشر تجویز نموده اند.
یکی دیگر از این گروه ها که در مصرف مکمل های تغذیه ای سهم گسترده ای را به خود اختصاص داده است افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی می باشند.
بر اساس اطلاعاتی که از جامعه آمریکا داریم؛ چاقی و کاهش وزن، یکی از 20 دلیل عمده مصرف مکمل ها می باشد.
آمارهایی که ما در این زمینه داریم نشان می دهند که بیش از دوسوم بزرگسالان، بیش از یک سوم نوجوانان و کودکان در آمریکا مبتلا به اضافه وزن و چاقی بوده، همچنین حدود 47 درصد از افراد مبتلا به اضافه وزن و حدود 67 درصد از افراد مبتلا به چاقی درصدد کاهش وزن خود می باشند.
اگرچه متخصصین سلامت هنوز هم "تغییرات شیوه زندگی" ازجمله: تغییر الگوهای غذایی، کاهش دریافت انرژی و سوزاندن انرژی بیشتر از طریق افزایش فعالیت فیزیکی را ایمن ترین و بهترین روش برای رسیدن به کاهش وزن در طولانی مدت می دانند اما به دلایل بسیاری که در ادامه ذکر خواهیم کرد روش های دیگری که ساده تر و کوتاه مدت ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@