وقتی مقصران واقعی حوادث هوایی طلبکار می شوند

دریافت خبر : سه‌شنبه 01 اسفند 1396 ساعت 23:15
وقتی مقصران واقعی حوادث هوایی طلبکار می شوند

عصراقتصاد: سقوط هواپیمای ای تی ار جزو اتفاقاتی است که هم مردم زیان دیده اند هم مسئولین؛ بازگرداندن قصورات فاجعه به وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل هواپیمایی آسمان که هر دو در چند سال اخیر تلاش برای بازسازی ناوگان کرده اند کاری عوام گرایانه و پوپولیستی است ، کسانی باید پاسخگوی این اتفاقات باشند که با نوسازی ناوگان هوایی به عنوان یک اقدام غیر ضروری مقاومت نشان دادند .
طبق برنامه های دولت و رییس جمهوری که با صراحت موضع خود را در خصوص نوسازی و خرید هواپیما، کشتی و واگن های پیشرفته اعلام کردند و از این برنامه ها جزو سیاست راهبردی دولت نام بردند ، دو سال قبل در چنین روزهایی بود که دولت روحانی پس از اجرایی شدن برجام امضای قرارداد خرید ۱۱۸ ایرباس را نهایی کرد.
در طول ماه هایی که از اجرایی شدن برجام می گذرد وزارت راه و شهرسازی یکی از اصلی ترین اولویت های اقتصادی را خرید و نوسازی هواپیماهای جدید عنوان کرده است؛ موضوعی که هرچند با سنگ اندازی های جدی در فضای بین المللی روبه رو شده اما در طول ماه های گذشته ادامه داشته است تا ایران بتواند چند فروند از هواپیماهای خریداری شده خود را دریافت کند.
با اعلام مسئولان تا پایان امسال هواپیمای جدیدی وارد ناوگان هما نخواهد شد اما در حال مذاکره هستند تا تعداد ناوگان جدید را افزایش دهند و حداقل ۱۴ فروند در سال ۹۷ وارد ناوگان ایران ایر خواهد شد.
همچنین قرار شد دولت طی مدت زمانی تعدادی هواپیما نیز از شرکت بوئینگ خریداری کنند که تعدادی از آنها تا حالا وارد ناوگان هوایی کشور شدند در حالی این اتفاقات رخ می داد که دولت به شدت مورد ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@