ادبیات نمایشی در ایران بی خودی شلوغ شد

دریافت خبر : دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت 2:15
ادبیات نمایشی در ایران بی خودی شلوغ شد
بهروز محمودی بختیاری می گوید: عرصه ادبیات نمایشی در ایران بی خودی شلوغ شده و ارزش هایش دچار تزلزل شده است.

دانشیار گروه هنرهای نمایشی دانشگاه تهران در گفت وگو با ایسنا، درباره این که آیا فکر می کند ادبیات نمایشی جدی گرفته نمی شود، بیان کرد: هم بله و هم خیر. اتفاق بدی که در ادبیات نمایشی افتاد، پذیرش بیش از حد دانشجوی این رشته بویژه در دانشگاه های خصوصی بود. این موضوع باعث شده جمعیت بزرگی وارد این رشته شوند که برخی حتی مناسب این کار نیستند. البته اصحاب ادبیات نمایشی آن را جدی می گیرند و امیدوارم با آمدن شهرام کرمی در رأس تشکیلات تئاتر - با توجه به این که خود تئاتری است - وضعیت بهتر شود.
او درباره وضعیت ادبیات نمایشی در کشورمان اظهار کرد: در ادبیات نمایشی نویسندگانی داریم که به صورت حرفه ای کار نمایش نامه نویسی می کنند؛ مانند آقای چرمشیر. خوشبختانه نسل جدید نمایش نامه نویسان ایران هم ظهور کرده اند؛ یعنی نمایش نامه نویسی ایران دیگر به دو سه اسم بزرگ محدود نیست. کارهای نسل نمایش نامه نویسانی را که در دهه های ۵۰ و ۶۰ به دنیا آمده اند می بینیم؛ مانند جلال تهرانی، نغمه ثمینی و تهمینه محمدی که خوشبختانه نمایش نامه نویسان قابلی هستند و کارشان روی صحنه می رود.
محمودی بختیاری در ادامه گفت: امیدوارم دو اتفاق در ادبیات نمایشی بیفتد؛ نخست این که ممیزی سخت گیرانه و گه گاه بی جهت نسبت به آثار متوقف شود و دوم این که ناشرها قوت پیدا کنند و با نشر این آثار پیکره ادبیات نمایشی ایران را غنا دهند. البته در حوزه ادبیات نمایشی تعداد ناشران تخصصی بیشتر شده است، ولی از شانس بد ما زمانی این ها به فعالیت جدی رو آورده اند که قیمت کاغذ رو به فزونی گذاشته و انگیزه ناشران کم شده است.
این مدرس دانشگاه افزود: ترجمه آثار ادبیات نمایشی ایران به زبان خارجی ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@