به گزارش خبرنگار مهر ، مهدی یحیایی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری یک هزار و ۳۳۹ مورد شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز ادارات نمایندگی های شهرستان های تابعه اخذشده است، ابراز داشت: از این تعداد یک هزار و ۱۷۲ مورد به بخش کالا و مابقی مربوط به خدمات مربوط می شود.
وی ضمن بیان اینکه شکایات مردمی از واحدهای صنفی طی شش ماهه امسال چهار درصد رشد داشت، افزود: این درحالی که تعداد پرونده های تنظیم شده امسال به نسبت شش ماهه نخست سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را نشان می دهد.
معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان بابیان اینکه گران فروشی و تقلب بیشترین موارد تخلف در شکایات مردمی را شامل می شود، ابراز داشت: با نظارت و بازرسی های به عمل آمده به تمامی این موارد رسیدگی شده است که باید گفت از مجموع شکایات ۹۶۳ مورد گزارش به صورت تلفنی، ۳۳ گزارش حضوری و مابقی نیز به صورت کتبی ارسال شدند.
یحیایی ضمن بیان اینکه ۵۵۶ مورد از شکایات ثبت شده در سامانه از سوی ناظران افتخاری دریافت شده است، تصریح کرد: از مجموع این شکایات دریافتی، تعداد ۸۶۴ تخلف صنفی شناسایی و تشکیل پرونده شد که برای بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی ضمن بیان اینکه ۱۰۰ درصد گزارش های واصله و گزارش تخلف قابل پیگیری تشخیص داده شد، افزود: هم استانی ها می توانند شکایات و گزارش های خود را اعم از گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار