اپ پویاخونه

هر روز وقت ورزش ندارید؟ جمعه ها برای سلامتی تان دوپینگ کنید!

دریافت خبر : پنجشنبه 23 دی 1395 ساعت 0:16

وقت ندارید هر روز ورزش کنید؟ نگران نباشید؛ تحقیقی جدید نشان داده اگر فقط جمعه ها ، ۱۵۰ دقیقه ورزش کنید به همان اندازه ورزش روزانه، به سلامتی خود کمک کردید.

آفتاب نیوز :
توصیه سازمان بهداشت جهانی به افراد بین ۱۸ تا ۶۲ سال این است که در هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش کنند. این میزان ورزش خطر مرگ زودهنگام را ۳۰ درصد کم می کند. تحقیقی که به تازگی توسط سه دانشگاه لستر، لافبرو، یو سی ال لندن و دانشگاه سیدنی انجام شده نشان داد که شما می توانید این ۱۵۰ دقیقه را بین روزهای مختلف هفته تقسیم کنید یا اینکه در یک روز ۱۵۰ دقیقه ورزش کنید.
در هر دو حال نتیجه یکی است: یک بار در هفته ورزش کردن احتمال بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد. همین طور این پژوهش نشان داده که فقط آخر هفته ورزش کردن می تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را هم کاهش دهد. 
به گزارش بی بی سی،اما هنوز تاثیر آن روی کاهش خطر ابتلا به سرطان ثابت نشده است. این تحقیق روی ۶۴ هزار نفر بالای ۴۰ سال انجام شده است.

اخبار پیشنهادی:
    •   
    • به اشتراک گذاری :
    • facebook
    •  
    • twitter
    •  
    • کلوب
    •  
    • افسران
    •  
    • فیس نما
    •  
    • لینکیداین
    •  
    • googleplus
    •  
    • googleplus
    •  
    • telegram
    اشتراک در خبرنامه تی نیوز

    با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

    @

    آخرین اخبار سلامتبستن

    • افزایش وزن کودکان ایرانی/ والدین از اصرار به زیاد غذا خوردن کودکان خودداری کنند

    • کم آبی بدن و سردرد

    • 7 دردی که نباید نادیده بگیرید!

    • بارداری/ خطرات کمبود پلاکت خون مادر

    • هفته پنجم تا هشتم بارداری

    • جوش صورت هورمونی را درمان کنید

    • در این شرایط آب ننوشید!

    • کودک/ نگاهی به شیوع بیماری MS کودکان، در ایران

    • دکتر سلام/ چرا گردن تان می گیرد؟

    • بیماری التهابی لگن؛ یکی از علل شایع ناباروری در زنان

    • رازخوب شنیدن در سالمندی

    • تغذیه/ همه خواص «نشاسته» برای بدن

    مشاهده همه اخباراخبار سلامت ←

    آخرین اخبار آفتاب نیوز بستن

    مشاهده همه اخباراخبار آفتاب نیوز←