سامانه پاسخگویی ۴۰۳۰ در زمینه سوالات کرونایی مردم، در روزهای اخیر میزبان حدود ۷ میلیون تماس از سراسر کشور بوده است.
به گزارش ایلنا، حجت الله نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر افزود: تا صبح دیروز بیش از ۶.۵ میلیون تماس درخصوص ابتلا به کرونا و گرفتن مشاوره درمانی با سامانه ۴۰۳۰ ثبت شده است.
وی ادامه داد: در این سامانه که به همت ستاد اجرایی فرمان امام و همکاری وزارت بهداشت راه اندازی شده است، بیش از ۲۰۰۰ پزشک و پزشکیار جهادی همکار ستاد اجرایی بطور شبانه روزی به سوالات و دغدغه های مردم پاسخ تخصصی می دهند و حتی با بیماران بطور مرتب تماس می گیرند و وضعیت قرنطینه بودن و سیر درمان آنها را پیگیری می کنند.
نیکی ملکی اظهار کرد: به گفته وزارت بهداشت، پس از راه اندازی مرکز ۴۰۳۰، تعداد مراجعه مردم به بیمارستانها و مراکز درمانی به یک پنجم کاهش یافته و این سامانه کمک بزرگی برای نظام سلامت بوده است.
وی افزود: به دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، تمام امکانات ستاد برای مقابله با ویروس کرونا در زمینه تولید اقلام بهداشتی و بی نیاز کردن کشور از این مواد، خدمات پزشکی تله مدیسین و خدمات مشاوره ای، تولید کیت تشخیص و تامین داروهای موردنیاز، توزیع اقلام ضدکرونایی در مناطق محروم ، ضدعفونی کردن معابر عمومی و سایر موارد بسیج شده و تا ریشه کن شدن این بیماری ادامه خواهد داشت.

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار