برخی دانشمندان و متخصصان پزشکی فکر می کنند که کمبود ویتامین D ممکن است از دلایل درد و گرفتگی های عضلانی باشد.

کمبود ویتامین یکی از دلایل احتمالی گرفتگی یا کرامپ عضلات پا است، اگرچه پژوهش ها در این زمینه همچنان ادامه دارند.
به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از " مدیکال نیوز تودی "، بنابر مقاله ای که توسط BMJ Clinical Evidence منتشر شد، پژوهشگران به طور دقیق نمی دانند چرا مردم گرفتگی عضلات پا را تجربه می کنند. از دلایل شایع بروز این شرایط به ورزش، بارداری و بی تعادلی های الکترولیت و نمک اشاره شده بود.
با این وجود، شواهدی وجود دارند که کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی می تواند موجب گرفتگی عضلات پا شود.
برخی از این ویتامین ها و مواد معدنی همراه با مقدار مصرف توصیه شده روزانه آنها برای بزرگسالان شامل موارد زیر می شوند:
- تیامین (ویتامین B1): 1.1 تا 1.2 میلی گرم
- کوبالامین (ویتامین B12): 2.4 میکرو گرم
- ویتامین D: 15 میکروگرم (600 واحد بین المللی)
- منیزیم: 310 تا 420 میلی گرم
- پتاسیم: 2,600 تا 3,400 میلی گرم
مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای مواد مغذی می تواند با توجه به عوامل مختلفی مانند سن و جنسیت و این که فرد باردار است یا به فرزند خود شیر می دهد، تغییر کنند. مقادیر بالا برای بیشتر بزرگسالان مناسب هستند.
ویتامین B1
افرادی که به کمبود ویتامین B1 مبتلا هستند می توانند درد و گرفتگی عضلات پا را تجربه کنند.
از مواد غذایی سرشار از ویتامین B1 می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- غلات کامل
- برنج قهوه ای
- ماکیان
- سویا
- مغزدانه ها
- لوبیاها
- نخود فرنگی
- محصولات غلات غنی شده، مانند غلات صبحانه
مکمل های حاوی این ماده مغذی نیز در دسترس هستند که پس از مشورت با پزشک خود می توانید از آنها استفاده کنید.
ویتامین B12 ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار