از رونق تولید ملی تا مزیت هایی برای فروشنده و خریدار
«مارکت پلیس» یا همان «بازارچه»، اصطلاحا به فضایی گفته می شود که در آن چندین فروشنده برای فروش محصولات خود گرد هم آمده اند و خریداران می توانند با بررسی محصولات آنها، آنچه نیاز دارند را تهیه کنند. فروشنده می تواند از حضور جمعیت زیاد در بازارچه استفاده کند و محصولات خود را در معرض دید تعداد افراد بیشتری قرار دهد و خریدار نیز در بازارچه به طیف وسیع تری از محصولات دسترسی دارد و سبد خرید خود را با سهولت بیشتر و به اصطلاح با دست بازتری تکمیل می کند.
مارکت پلیس ها در دنیای حقیقی قدمتی بسیار طولانی و به اندازه تاریخ تجارت دارند. انواع پاساژها و بازارهای فیزیکی، مثال های خوبی از مارکت پلیس های آفلاین یا فیزیکی هستند؛ چرا که از تجمع تعدادی از فروشندگان مستقل تشکیل شده اند که در یک فضای رقابتی در حال فروش محصولات خود به جمعیت خریداران حاضر در آن فضا هستند.
اما این مدل، امروزه در حوزه تجارت الکترونیک نیز به چشم می خورد و دسته خاصی از فروشگاه های آنلاین با ارائه محصولات چندین فروشنده در سامانه فروش خود، در دسته مارکت پلیس های آنلاین یا مجازی قرار می گیرند. برای مثال آمازون و ای بی مارکت پلیس های آنلاین مشهور در سطح بین المللی هستند و دیجی کالا مشهورترین مارکت پلیس آنلاین ایرانی است.
اما مزایای مارکت پلیس ها برای فروشندگان و مشتریان نهایی چیست و چرا این دسته از فروشگاه های آنلاین با استقبال خوبی در دنیای تجارت الکترونیک مواجه شده اند:
۱- دسترسی سراسری
مارکت پلیس های آنلاین در سراسر کشور و حتی جهان (هرجایی که اینترنت وجود داشته باشد) قابل دسترسی هستند. به عنوان مثال در فروشگاه ...

سرخط اخبار