رعایت تغذیه مناسب به ویژه در دوره کنونی و شیوع کروناویروس برای حفظ سلامت روان و تاب آوری روانی اهمیت دارد.

خبرگزاری ایسنا: رعایت تغذیه مناسب به ویژه در دوره کنونی و شیوع کروناویروس برای حفظ سلامت روان و تاب آوری روانی اهمیت دارد.
در دوره ای که کروناویروس جدید و بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان شیوع پیدا کرده، رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامت روان همچون سلامت جسم حائز اهمیت است. یکی از روش های بهبود سلامت رعایت رژیم غذایی مناسب و مصرف مواد مغذی است که نه تنها سلامت جسم بلکه سلامت روح و روان را بهبود می دهد.
به گفته کارشناسان برخورداری از ذهن قوی همچون سیستم ایمنی مطلوب حائز اهمیت است. راهکارهای متعددی وجود دارد که افراد با کمک آن ها می توانند به "مصونیت روانی" دست پیدا کنند که برخورداری از سلامت جسم و ابراز احساسات و حالات از جمله آن هاست.
همچنین مکمل های خوراکی وجود دارند که مصرف آن ها می تواند از سلامت روان حمایت کند چرا که استرس مزمن و تجربه های منفی و آسیب زننده ممکن است موجب کاهش مواد معدنی و ویتامین ها شود.
سایت مدیکال دیلی در مطلبی به مکمل های خوراکی اشاره کرده است که می توان ازآن ها به عنوان بهبود دهنده سلامت روان نام برد:
ویتامین B
انواع ویتامین های B از جمله B۶ و B۱۲ سیستم عصبی را پشتیبانی و سلامت روان را تقویت می کند. با مصرف این ویتامین ها فرد کمتر احساس خستگی و قدرت حافظه خود را تقویت می کند. در مواقعی که فرد احساس اضطراب و استرس دارد سطح ویتامین B بدن کاهش پیدا می کند که باعث می شود علائم استرس تشدید شود.
منیزیم
داشتن خواب شبانه کافی و با کیفیت به تقویت سلامت روان و بهبود خلق و خوی فرد در طول روز کمک می کند. این شرایط مستلزم وجود میزان کافی از هورمون ملاتونین است که منیزیم عامل تولید کننده آن به حساب می آید ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
عناوین مهم خبری