استفاده از LPG به جای گازوئیل در اتوبوس ها هم هزینه ها را کاهش می دهد و هم موجب افزایش صادرات گازوئیل و در نتیجه، افزایش درآمد ارزی دولت می شود.

به گزارش مشرق، در پی افزایش جمعیت کشورهای دنیا و استفاده روزافزون از وسایل نقلیه، آلودگی هوا به یکی از معضلات روزانه کشورها تبدیل شده است. در این میان بسیاری از این کشورها به فکر راه­ هایی برای بیرون رفت از این مشکل هستند. دلیل اصلی آلودگی هوا توسط خودروها تا حد زیادی نوع سوخت خودرو است. از این رو برخی از این کشورها در حال جایگزینی سوخت­ های پاک­ به جای بنزین و گازوییل هستند.
برای مثال در کشورهایی همچون ترکیه، کره جنوبی و لهستان در حال جایگزینی LPG با نام اتوگاز به جای بنزین درخودروها هستند. کشورهایی همچون ایران و چین نیز از CNG به طور عمده برای جایگزینی بنزین بهره گرفته ­اند. برخی کشورها همچون ایتالیا و روسیه نیز به طور همزمان شروع به جایگزینی هر دو سوخت LPG و CNG با بنزین کرده اند. مسئولین تعدادی از این کشورها علاوه بر هدف کاهش آلودگی هوا به منظور افزایش امنیت سوخت نیز این سیاست را به کار می گیرند.
اخیرا اما کشورهایی همچون چین، آمریکا، کره جنوبی، انگلیس و کانادا در حال توسعه جایگزینی LPG با دیزل هستند. زیرا انتشار آلودگی حاصل از LPG بسیار کمتر از دیزل است که خود می ­تواند راهکاری مناسب برای کاهش آلودگی شهرها باشد. این مسئله تا جایی پیش رفته است که در آمریکا به منظور کاهش هزینه و آلودگی هوا، برای مدارس اتوبوس­ هایی با سوخت LPG عرضه کرده ­اند. این اتوبوس ­ها که به "اتوبوس مدارس" معروف هستند در حال گسترش در ایالات آمریکا هستند. دولت انگلیس نیز به منظور تبدیل اتوبوس­ های گازوئیل سوز به LPG سوز، تسهیلات ویژه ­ای در نظر گرفته است. همچنین 90% اتوبوس های عمومی در گوانگژو و 30% در هنگ کنگ LPG سوز هستند.
*مزایای جایگزینی ...

عناوین مهم خبری