این ۱۴ چربی پر خاصیت را حتما مصرف کنید

دریافت خبر : دوشنبه 25 تیر 1397 ساعت 13:27
این ۱۴ چربی پر خاصیت را حتما مصرف کنید
چربی غیر اشباع، در واقع چربی خوبی است که به کاهش وزن، باریک شدن میان تنه، ثابت نگه داشتن قند خون، کاهش کلسترول بد (LDL) و خیلی چیز های دیگر کمک می کند

کلمه چربی برای بیشتر ما به معنای اجتناب کردن از آن در هنگام رژیم است. اما آیا همه چربی ها اینقدر ترسناک هستند؟به نقل از سلامت نیوز ، چربی غیر اشباع، در واقع چربی خوبی است که به کاهش وزن، باریک شدن میان تنه، ثابت نگه داشتن قند خون، کاهش کلسترول بد (LDL) و خیلی چیز های دیگر کمک می کند.
با توجه به آمار انجمن قلب آمریکا کل کالری دریافتی شما در روز نباید بیش از ۲۳ تا ۳۵ درصد چربی باشد و تمام این کار باید به صورت ایده آل از چربی های خوب باشد. در ادامه منابعی از چربی های سالم را به شما معرفی می کنیم که می توانید غذا های مورد علاقه خود را از بین آن ها انتخاب و چربی های سالم استفاده کنید.
آجیل کاج (۲۸ گرم) تقریبا ۵.۳ گرم چربی مفید
آجیل کاج بیشتر در پستو به کار می رود. اما این آجیل همراه با گوشت، ماهی، سالاد، بشقاب سبزیجات و ترکیب با نان نیز بسیار دلپذیر است. آجیل کاج در ۲۸ گرم، تقریبا ۵ گرم چربی غیر اشباع دارد که به کاهش کلسترول بد و پیشگیری از بیماری های قلبی و سکته ی مغزی کمک می کند.
این غذا همچنین غنی از آهن است – خبر خوب برای کسانی که گیاه خوار هستند. می خواهید کمی وزن کم کنید؟ آجیل کاج شاید بتواند کمک کند. از آنجایی که آجیل کاج حاوی اسید پینولنیک است، این اسید چرب خاص با سرکوب کردن اشتها کمک می کند کمتر غذا بخورید. در ساده ترین شکل می توانید آجیل کاج را بو بدهید و روی سالاد از آن استفاده کنید.
روغن زیتون (یک قاشق غذا خوری) تقریبا ۹.۸۵ گرم چربی مفید
تنها یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی حدود ۱۰ گرم چربی غیر اشباع و تنها ۲ گرم چربی اشباع است. با توجه به این میزان بالای چربی اشباع شده، روغن زیتون یک انتخاب عالی برای افزایش سلامت ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@