راه آهن با اولویت جابجایی مسافر باید به بنگاه بازرگانی جدی تبدیل شود

دریافت خبر : چهار‌شنبه 26 مهر 1396 ساعت 10:53
راه آهن با اولویت جابجایی مسافر باید به بنگاه بازرگانی جدی تبدیل شود

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت راه آهن گفت : این شرکت باید به بنگاه بازرگانی جدی تبدیل شود و صنعت حمل و نقل ریلی به جایگاه واقعی خود برسد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید محمدزاده در مراسم تودیع و معارفه ابراهیم محمدی و سید مصطفی داودی به عنوان معاون بهره برداری سیر و حرکت راه آهن گفت: در صدد هستیم اسم معاونت بهره برداری و سیر و حرکت را به معاونت بازرگانی تغییر دهیم .
وی افزود: شرکتی هستیم که باید برای توسعه حمل و نقل تلاش جدی کنیم و کار بازرگانی را به شکل جدی انجام دهیم تا درآمد ایجاد و هزینه را مدیریت کنیم.
محمدزاده با بیان اینکه معاونت بهره برداری راه آهن قسمت اصلی حوزه تجارت و بازرگانی راه آهن را تشکیل می دهد و استخوان بندی اقتصاد راه آهن را به عهده دارد، اظهار داشت: دو وظیفه جدی راه آهن حمل مسافر و بار است،
حمل مسافر یک وظیفه جدی، اجتماعی، اقتصادی، ملی و مهم است که حتما بر عهده ما قرار دارد و در موضوع دوم که حمل بار است درآمد و اقتصاد راه آهن مطرح است.
مدیرعامل راه آهن با یادآوری اینکه اقتصاد بخش اول وظایف راه آهن یعنی حمل مسافر نیز بر عهده بخش دوم وظایف یعنی حمل بار قرار دارد، به خبرگزاری صداو سیما گفت : سهمی که ما در 10 سال گذشته از بار در کشور داشتیم، حدود 30 ، 31 ، 33 درصد بوده است، اما از سال 92 تا سال 95 توانستیم این سهم را به رشد 25 درصدی بار برسانیم.
محمد زاده افزود: سال 92 هم 32 میلیون تن حمل بار داشتیم که پارسال به 40 میلیون تن رسیدیم و برای اولین بار در تاریخ 90 ساله راه آهن حمل بار بالای 40 میلیون تن را تجربه کردیم.
وی چنین پیشرفتی را نشان دهنده تلاش ها، زحمات و پیگیری های بسیار زیاد همه ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram

آخرین اخبار عمومی

آخرین اخبار تین نیوز

اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@