سلبریتی هایی که از هر فرصتی برای نمایش خود استفاده می کنند

ایران اکونومیست چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۹:۵۹

ایران اکونومیست- هفته گذشته گروه «ماکان بند» در کنسرت خود که در تالار وزارت کشور برگزار شد، اعلام کردند قرار است به زودی کتابی را به قلم خود منتشر کنند!
رهام هادیان یکی از اعضای این گروه گفت: «در این ماه ها کتابی را نوشته ام درباره همه اتفاقات و مسیری که در آن افتادیم و آن را به زودی با عشق به شما تقدیم خواهیم کرد.» 
همچنین امیر مقاره دیگر خواننده این گروه موسیقی در بخش دیگری از این کنسرت بیان کرد: «من دارم کتابی می نویسم و در مقدمه کتاب راحت باهاتون صحبت و درد دل کردم.»
چند روزی از انتشار این خبر توسط این گروه موسیقی نگذشته بود که برخی از مردم و اهالی قلم به آن واکنش نشان دادند.
بسیاری از منتقدان حوزه نشر و کتاب اعتقاد دارند پرورش سلبریتی محوری در ادبیات اثرات بدی را در حوزه محتوا و درون مایه کتاب ها می گذارد. نگارش یک کتاب در هر گونه و قالبی نیاز به تحصیلات حداقلی و اشراف بر زبان و ادبیات عمومی دارد و انتقال محتوا در بستر قلم باید علاوه بر محبوبیت، مقبولیت هم در پی داشته باشد. این نظرات کارشناسی پیرامون ورود نویسنده های سلبریتی به حوزه نشر و کتاب منجر شده، مردم هم این گونه اخبار را مورد تمسخر قرار دهند.
موضوع ورود سلبریتی ها به حوزه نشر و نگارش کتاب مختص به زمان حال و این گروه موسیقی نیست و نمایشگاه بین المللی کتاب هم متاثر از این موج ناخوشایند سلبریتی محوری بود. نمایشگاه کتاب تهران که چند روزی از پایان آن گذشته است، همیشه یکی از شلوغ ترین و پرمخاطب ترین روزهای خود را زمانی برگزار می کرد که اصطلاحاً یک «شاخ اینستاگرامی» برای امضای کتاب خود به مصلی تهران می آمد.کتابی که به گفته مخاطبان آن حاوی مجموعه ای از «دل نوشته» های ...