با خوردن و آشامیدن ،مواد غذایی به دستگاه گوارش فرستاده می شود، آنجا این مواد غذایی به قطعات بسیار ریز تجزیه می شوند و مواد لازم برای سوخت و ساز بدن را تامین می کنند. برای بهبود عملکرد و هضم سریع غذا راهکارهای مناسبی وجود دارد که در این مطلب به آن ها اشاره شده است.
راه های هضم سریع غذا
هضم غذا به مواد مغذی اجازه می دهد تا انرژی بدن را تامین نمایند. روزانه غذا های متنوعی مصرف می شود که برخی سریع هضم شده و برخی برای هضم شدن به مدت زمان طولانی تری نیاز دارند. بخش بزرگی از مکانیزم هضم به طبیعت بدن شما بستگی دارد، اما روش هایی نیز وجود دارد که می توانید سرعت و کیفیت هضم را افزایش دهید. مجله دلتا در این مطلب راه های هضم غذا را به شما ارائه می دهد.
هضم سریع غذا با تغییر سبک زندگی
به صورت منظم ورزش کنید و متابولیسم بدن را بالا ببرید. با ورزش مواد غذایی در بدن حرکت می کنند و سرعت هضم افزایش پیدا می کند. مزایای ورزش برای هضم سریع تر غذا عبارتند از:
جلوگیری از  یبوست کمک به عضلات روده برای سرعت بخشیدن به تجزیه مواد غذایی
توجه :  بهتر است ورزش را یک یا دو ساعت بعد از غذا خوردن شروع کنید.
برای هضم سریع غذا به اندازه کافی استراحت کنید. خواب به اندام های گوارشی زمان لازم برای ترمیم و بازسازی را می دهد و توانایی آن ها برای هضم غذا را بالا می برد.
توجه :  دو الی سه ساعت بعد از غذا به سمت چپ بخوابید. خوابیدن به سمت چپ بدن توانایی دستگاه گوارش را افزایش می دهد.
با نوشیدن مایعاتی مانند آب، چای و دم نوش های طبیعی در طول روز به روند هضم مواد غذا کمک شایانی می کنید.
نکات مورد توجه :
هیدارته و حفظ مقدار ...

سرخط اخبار