خوردنی هایی برای کاهش اضطراب

دریافت خبر : سه‌شنبه 30 مرداد 1397 ساعت 13:5
خوردنی هایی برای کاهش اضطراب

تغییرات در سبک زندگی بی تردید در مدیریت و کنترل اضطراب نقش به سزایی دارد و از این میان دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب سرشار از سبزیجات، میوه، حبوبات، غلات کامل و پروتئین خالص برای کاهش اضطراب بسیار موثر است.
به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، اضطراب در قرن حاضر اختلال شایعی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.
علائم این اختلال متفاوت بوده و برخی افراد فقط در برخی مواقع آن را تجربه می کنند. با این حال در صورتی که فردی علائم اضطراب را برای بیش از شش ماه داشته باشد، ممکن است به «اختلال اضطراب فراگیر» (GAD) دچار شده باشد.
برخی علائم جسمی و روانی اختلال اضطراب فراگیر شامل ترس، تنش، نگرانی بیش از حد در مورد وقایع و مشکلات روزمره، زودرنجی، مشکلات تمرکزی، به وجود آمدن مشکلات در روابط شخصی اجتماعی و کاری، ضربان قلب بالا، تپش قلب، فشار و تنش عضلانی و تنگی نفس است.
پزشکان اغلب این اختلال را با ترکیبی از درمان ها از جمله گفتار درمانی، درمان رفتاری شناختی (CBT) و داروهای مختلف درمان می کنند.
گاهی اوقات این درمان های مرسوم برای طولانی مدت موثر واقع نمی شود اما برخی تحقیقات نشان می دهد که تغذیه مناسب می تواند تا حد زیادی به بهبود علائم این اختلال کمک کند.
۹ خوردنی که به کاهش اضطراب کمک می کنند
۱) فندق برزیلی: فندوق برزیلی حاوی مقادیر بالایی سلنیم است. سلنیم با کاهش التهاب که اغلب در اختلالات خلقی مانند اضطراب سطوح بالایی دارند موجب بهبود خلق می شود. سلنیم همچنین نوعی آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب سلولی کمک کرده و خاصیت ضد سرطان دارد.
دیگر آجیل ها و مغزها، محصولات حیوانی و سبزیجاتی مانند ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@