معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به تشریح جزئیات ارزشیابی دبستانی ها در بازگشایی یکماهه مدارس پرداخت و گفت: برای دانش آموزان کلاس اولی به خاطر شرایط خاص و اهمیت یادگیری حروف الفبا که پایه یادگیری های بعدی و مهارت خواندن است، دستورالعمل خاص داریم.

خبرگزاری فارس گروه آموزش و پرورش: ورود « کرونا » در اواخر سال گذشته به کشور، باعث شد که مدارس در سراسر کشور تعطیل شود و این تعطیلی همچنان ادامه دار شد؛ مسؤولان وزارت آموزش و پرورش برای اینکه بتوانند در این ایام تعطیلات طولانی، آموزش نیمه تمام دانش آموزان در سال تحصیلی جاری را به پایان برسانند، آموزش های تلویزیونی، مجازی، رادیویی و در مناطق محروم حتی حضوری را ارائه کردند؛ هرچند که به رغم تمام این فعالیت ها، باز هم دانش آموزانی هستند که نتوانستند از این آموزش ها بهره مند شوند.
نگرانی از آموزش دانش آموزان باعث شد تا در ستاد ملی مقابله با کرونا ، تصمیماتی در خصوص بازگشایی مدارس گرفته شود؛ رئیس جمهور 21 اردیبهشت اعلام کرد: «امروز هم تصمیم گرفتیم از هفته آینده مدارس صرفاً برای دانش آموزانی که مایلند بروند اشکالات شان را از معلمین عزیزشان سوال کنند، گشوده شود و البته الزامی نیست».
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هم همان روز گفت: «تمام مدارس دوره های ابتدایی و متوسطه (به جز کودکان استثنایی) از 27 اردیبهشت به منظور رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیل تاکنون نتوانسته اند از خدمات آموزشی غیرحضوری، بهره مند شوند، دایر خواهد شد».
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استمرار روش های آموزش غیرحضوری، از تلویزیون و بستر «شاد»، تصریح کرد: «استفاده دانش آموزان از تمام یا بخشی از فرصت فراهم شده حسب نیاز و به صورت داوطلبانه خواهد بود».
وزارت آموزش و پرورش پس از این اعلام بازگشایی مدارس، دستورالعملی را که توسط وزارت بهداشت تهیه شده بود، به مدارس ابلاغ کرد؛ در این دستورالعمل، بازگشایی مدارس منوط به ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
عناوین مهم خبری