تغذیه مناسب برای جلوگیری از ضعف بدنی در زمان ورزش کردن

دریافت خبر : دوشنبه 25 دی 1396 ساعت 14:5

سلامت نیوز :متخصص تغذیه گفت: اگر برای کاهش وزن از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی کنید که ویتامین های گروه B را به اندازه کافی برای بدن تأمین نکند ممکن است روی سوخت و ساز چربی ها اثر بگذارد و باعث شود که شما در طول روز احساس خستگی، ضعف بدن و خواب آلودگی داشته باشید.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد آذرفر متخصص تغذیه اظهار داشت: بدن انسان در حین ورزش کردن چربی یا کربوهیدرات می سوزاند، سلول ها برای اینکه فرآیند شیمیایی خود را کامل کنند نیاز دارند تغذیه مناسب به آن ها برسد. وقتی فردی از لحاظ وضعیت تغذیه ای تعادل نداشته باشد باعث می شود سطوح انرژی بدنش تحت تأثیر قرار گرفته و برای فرد خستگی، ضعف بدن و فقدان انرژی را به دنبال داشته باشد.
وی افزود: درست است که اگر به عضلات بدن انسان ویتامین و مواد معدنی خاص نرسد از کار نمی افتند اما اگر بین این مواد مغذی تعادل وجود نداشته باشد می تواند بر روی بدن به روش های مختلف تأثیرگذار باشد. به طور مثال شاید برای شما هم پیش آمده باشد هنگامی که برای کاهش وزن می خواهید ورزش کنید حس می کنید بدن شما تمایلی به ورزش ندارد و 5 دقیقه بعد از شروع تمرین احساس خستگی می کنید.
آذرفر گفت: بدن برای انجام سوخت و ساز به بسیاری از ویتامین های گروه B احتیاج دارد. اگر برای کاهش وزن از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی کنید که ویتامین های گروه B را به اندازه کافی برای بدنتان تأمین نکند ممکن است روی سوخت و ساز چربی ها و کربوهیدرات ها اثر بگذارد و باعث شود که شما در طول روز احساس خستگی، ضعف بدن و خواب آلودگی داشته باشید. ویتامین C هم برای بدن ضروری است و علاوه بر اینکه باعث می شود بدن در برابر عفونت ها از خود ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@