با این وجود شنیده ها حاکی از آن است که رامک خودرو پس از آغاز همکاری مشترک خود با واحد تولیدی نوراموتور پارس در شهرک صنعتی کاوه، بخشی از قطعات منفصله تیوولی را به روش SKD وارد خط تولید و نمونه های اولیه این محصول را تولید کرده است.

به گزارش « اخبار خودرو »، باگذشت تقریبی 2سال از اعمال قانون ممنوعیت واردات خودرو به کشور، این روزها بر تعداد مشتریان شاکی از شرکت های واردکننده خودرو افزوده شده و موج گسترده ای از نارضایتی ها شکل گرفته، این درحالی است که هیچ یک از دستگاه های اجرایی و نظارتی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران و نهاد ریاست جمهوری درخصوص خودروهای وارداتی مانده در گمرکات کشور تصمیمی اتخاذ نکرده اند که این موضوع تاخیرهای زیادی را برای انجام تعهدات این شرکت ها به وجود آورده است. 
اما نکته قابل تامل در این باره، حضور برخی شرکت ها در لیست خودروهای مانده در گمرکات کشور است که تاکنون هیچ گونه تخلفی از سوی آن ها ثبت نشده و به لحاظ قانونی هم هیچ مشکلی برای ترخیص خودروهای شان وجود ندارد. با این وجود درحال حاضر بسیاری از خودروهای مانده در گمرکات کشور شامل برندهای کره ای و ژاپنی می شوند که اتفاقا عمده تعهدات معوق شرکت های واردکننده نیز مربوط یه همین برندها می شود.
رامک خودرو ؛ یکی از همین شرکت های واردکننده خودرو است که به دلیل عدم اخذ مجوز ترخیص خودروهای خود از گمرکات کشور، با مشکلات متعددی دست وپنجه نرم می کند. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده درحال حاضر این شرکت نزدیک به 800دستگاه سانگ یانگ تیوولی در انبارهای گمرک دارد که با آغاز فرآیند ترخیص و تحویل به مشتریان، بخش عمده ای از مشکلاتش برطرف خواهد شد. 
ازسوی دیگر این شرکت که از مدت ها قبل برنامه تولید و مونتاژ این کراس اوور پرفروش را در کشور دنبال می کرد، اکنون به مرحله پیش تولید رسیده و نمونه های تجاری سازی شده را آماده کرده است. اما از آن جاکه طبق قانون و دستورالعمل های ...

سرخط اخبار