برای پیشگیری از پوکی استخوان چه کنیم؟

دریافت خبر : سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 20:26

پول نیوز -  یک متخصص تغذیه گفت: شکستگی ناشی از پوکی استخوان به راحتی ترمیم نشده و گاهی برای فرد از کار افتادگی ایجاد می کند؛ لذا بایستی از دریافت کلسیم و ویتامین D از همان سنین کودکی غافل نبوده و دریافت سه تا چهار واحد لبنیات در روز باید مورد توجه قرار بگیرد.
 پیام فرحبخش دکتری تغذیه درباره عوامل بروز پوکی استخوان در افراد گفت: شکستگی ناشی از پوکی استخوان به راحتی ترمیم نشده و گاهی برای فرد از کار افتادگی ایجاد می کند؛ لذا بایستی از دریافت کلسیم و ویتامین D از همان سنین کودکی غافل نبوده و دریافت سه تا چهار واحد لبنیات در روز باید از دوران کودکی مورد توجه قرار بگیرد و این روند تا سنین کهنسالی ادامه پیدا کند.
فرحبخش بیان کرد: جایگاه کلسیم مغز دانه ها و حبوبات با شیر قابل مقایسه نیست؛ لذا نمی توان لبنیات را از زندکی حذف کرد.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی به افراد توصیه کرد اگر در مصرف شیر و ماست دچار مشکلات جسمی می شوند ، می توانند دوغ را جایگزین این مواد لبنی کرده و یا غذاهایی مصرف کنند که در آنها کشک به کار می رود.
وی با اشاره به این مطلب که چربی مانع جذب کلسیم است، ادامه داد: خامه و کره، چربی لبنیات بوده و در تقسیم بندی های تغذیه نمی توان آنها را لبنیات تصور کرد. همچنین ویتامین D در متابولیسم کلسیم خیلی موثر است. منابع غذایی در این زمینه خیلی کارایی ندارند و بعد از چک کردن سطح ویتامین D در بدن توسط آزمایش، افراد می توانند مکمل های دارویی را به صورت قرص و آمپول استفاده کنند. گرچه زرده تخم مرغ، شیر و گوشت مقادیری از ویتامین دی را تامین می کنند اما باید حداقل روزی ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram

آخرین اخبار عمومی

آخرین اخبار پول نیوز

اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@