از تولید رز آبی تا کشف عضو جدید در بدن انسان +تصاویر

الف یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۶:۱۳
در سالی که گذشت رویدادهای علمی عجیبی از تولد نخستین نوزادان مهندسی ژنتیک شده تا کشف عضو تازه در بدن انسان و زنده ماندن یک نوزد پسر ۲۶۸ گرمی دانشمندان را به تعجب واداشت.

به گزارش مهر،در سالی که گذشت رویدادهای عجیب زیادی در عرصه علم و دانش اتفاق افتاد که همه را به تعجب وا داشت. کشف مورچه ای که سرعت گاز گرفتن آن سریع تر از چیتا است، تولد نخستین نوزدان مهندسی ژنتیک شده، کشف یک عضو تازه در بدن انسان یا ناپدید شدن بخشی از یک جزیره اندونزی پس از آتشفشان، فقط چند نمونه از رویدادهایی هستند که انسان را به تعجب واداشتند. این رویدادها نشان می دهند جهان پس از هزاران سال هنوز ناشناخته های بسیاری در خود دارد.
در این گزارش به برخی از شگفت انگیزترین یافته ها و رخدادهای علمی می پردازیم که جزئیات آن به شرح زیر است:
دماغ یک مرد دانمارکی دندان در آورد
مردی دو سال با مشکل تنفس روبرو بود و یکی از مجراهای بینی او مسدود شده بود به طوری که توانایی بویایی خود را از دست داده بود. او هنگام مراجعه به پزشک متوجه شد دلیل این مشکل ویروس یا عفونت باکتریایی نیست، بلکه دندانی است که درون بینی اش روییده است! پزشکان از انبرک برای خارج کردن دندان از مجرای بینی این مرد استفاده کردند.
فسیل ۱۱۳ میلیون ساله با چشمان درخشان
در سالی که گذشت، یک جستجوگر آماتور در کره جنوبی فسیلی ۱۱۳ میلیون ساله از عنکبوتی با چشمان درخشان کشف کرد. این نخستین تپتوم کشف شده در یک فسیل است. تپتوم بخشی از مشیمیه چشم حیوانات است که نور تابیده شده را به شبکیه باز می تاباند. این لایه در چشم جانورانی که در شب دید خوبی دارند، مثل گربه و گاو وجود دارد.
بچه لاک پشتی که قلبش خارج از بدن می تپد