مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه صنعت خودرو کشور در طول این سال ها بعضاً راهبردهای صحیحی اتخاذ نکرده گفت: از مجموع انتقادات زیادی که در خصوص صنعت خودرو مطرح می کنند، بخش های منطقی، مستدل و کارشناسی شده را پذیرفته و در مدت کوتاه حضورمان در گروه سایپا سعی کرده ایم به اصلاحِ ساختارها و ایجاد شفافیت در فرآیندها بپردازیم.

به گزارش سایپانیوز، سیدجواد سلیمانی در دیدار با رئیس سازمان ملی کارآفرینی و نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: صنعت خودرو ایران کل سال ۹۸ را با تحریم مواجه بود و حتی برخی از شرکت های چینی نیز به همکاری خود با شرکت های ایرانی خاتمه دادند.
وی ادامه داد: در کنار تحریم به عنوان یک مانع بلندمدت، در هفته های پایانی سال نیز شیوع ویروس کرونا محدودیت های بیشتری را برای روند تولید ایجاد کرد، اما با برنامه ریزی دقیق و تلاش مضاعف موفق شدیم علاوه بر تداوم خنثی کردن اثر تحریم ها و نیز مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح شرکت برای حفظ سلامت کارکنان، خطوط تولید را فعال نگه داریم.
سلیمانی با بیان اینکه اگر تولید در شرایط تحریمی و کرونائی ادامه پیدا نمی کرد، التهابات اخیر بازار خودرو بسیار بیشتر می شد، افزود: خودروسازی، اجرای یک فرآیند برنامه ریزی برای رساندنِ میلیون ها قطعه متفاوت و متنوع از صدها قطعه ساز داخلی و خارجی در یک زمان مشخص به خطوط تولید است که این امر در شرایط تحریم به شدت دشوار شده و امیدواریم مردم نیز این دشواری را درک کنند.
مدیرعامل گروه سایپا ادامه داد: برای هر خودرو چند هزار قطعه را از داخل و خارج کشور تامین کرده و آن را تولید کرده ایم اما به دلیل کمبود کاتالیست در کشور، این خودروها امکان تکمیل و تجاری سازی ندارند.
وی اضافه کرد: تنها چند تولیدکننده کاتالیست در کشور وجود دارد که با تمام توان برای تامین نیاز خطوط تولید خودروسازان تلاش می کنند اما در ساخت این قطعه، نوعی مواد معدنی استفاده می شود که فقط در دو کشور آفریقای جنوبی و روسیه وجود دارد که در شرایط تحریم و کرونا واردات آن حتی با واسطه شرکت های چینی نیز بسیار ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
عناوین مهم خبری