سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از بررسی اولویت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در نشست امروز کمیسیون خبر داد.

احمدحسین فلاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۳۰ شهریور) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: پس از تأکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای کامل و دقیق سند تحول بنیادین، این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و به همین منظور نشست امروز کمیسیون با حضور مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس به این موضوع اختصاص داشت.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، عدم تدبیر مناسب برای ضمانت اجرایی سند و عدم تنقیح قوانین و مقررات اداره آموزش و پرورش متناسب با سند را از جمله دلایلی برشمرد که مرکز پژوهش های مجلس آن را از موانع جدی در برابر سند تحول دانست و گفت: دولت باید در این رابطه لایحه به مجلس ارائه می کرد که هیچ اقدامی صورت نداده است.
وی یادآور شد: متأسفانه زیرنظام های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پس از 9 سال از ابلاغ سند هنوز به طور کامل تدوین نشده است و تأکید کمیسیون بر تدوین و استخراج دقیق و کامل این زیرنظام ها است.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: کمیسیون در نظر دارد تا با تعیین شاخص هایی میزان اجرای سند تحول از طریق نظارت بر اجرای آن احصا شود و سند تحول نیز به نحوی باشد که ضمانت اجرایی داشته باشد./

سرخط اخبار