کاسبی میلیاردی سلبریتی های ایران در اینستاگرام/ هزینه تبلیغ از ۶۰۰ هزار تا ۲۵ میلیون تومان!

طلا چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۸
شبکه اجتماعی اینستاگرام به محملی برای کاسبی های میلیاردی سلبریتی ها از محل تبلیغات تبدیل شده است.

شبکه اجتماعی اینستاگرام از سال 2010 وارد بازار شد. محبوبیت روزافزون این شبکه و آسان بودن اشتراک گذاری تصاویر در آن، باعث شده تا در حال حاضر اینستاگرام به بستری برای ظهور چهره های شناخته شده مجازی تبدیل شود که دنیای بازاریابی مجازی را متحول کرده اند.
نتایج نظرسنجی منتشرشده در مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) ، حاکی از افزایش چشمگیر استفاده از رسانه های اجتماعی در میان مردم است. در این گزارش که رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی یکی در نظر گرفته شده است، نشان می دهد در نیمه فروردین سال97، 17.7 درصد از افراد بالای 18 سال کشور از اینستاگرام استفاده می کردند، این عدد در خردادماه و پس از فیلترشدن تلگرام به 32.2 درصد افزایش یافته است. نکته قابل توجه، حضور 54 درصدی جوانان 18 تا 29 سال ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام است.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آخرین آمارگیری خود در پایان سال 97 تعداد کاربران اینترنت در ایران را 74 میلیون و 518 هزار اعلام کرده است. وب سایت استاتیستا نیز در گزارشی تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام را حدود 24 میلیون نفر اعلام کرده است. به عبارت دیگر، حدود 32 درصد از کاربران اینترنت در ایران، در اینستاگرام نیز فعال هستند. این تعداد کاربر، به معنای استفاده 30 درصد از جمعیت ایران از اینستاگرام است. این تعداد کابر، ایران را در استفاده از اینستاگرام، بعد از کشورهای آمریکا، برزیل، هند، اندونزی، روسیه، ترکیه و ژاپن در هشتم جهان قرار می دهد.
ظهور سلبریتی های اینستاگرامی
تحقیقات مرتبط با اینستاگرامر (Instagramer)، خرده سلبریتی (Micro- Celebrity)، تاثیرگذار (Influencer)، بازاریابی نفوذگر ...

سرخط اخبار