یک بررسی آماری: آیفون های ۲۰۱۸ هواداران اپل را مانند گذشته شگفت زده نکردند

دریافت خبر : یکشنبه 25 شهریور 1397 ساعت 19:30

آیفون های ۲۰۱۸ روز چهارشنبه گذشته طی مراسمی در آمفی تئاتر استیو جابز رونمایی شدند و آنطور که گزارش اخیر یک شرکت ناظر بر رسانه های اجتماعی و تحولات بازار نشان می دهد، واکنش ها به رونمایی از آنها در مقایسه با آیفون های نسل قبل بسیار کمرنگ بود.
طبق اعلام اندی سوان بنیانگذار شرکت LikeFolio:

پایش هزاران پست در شبکه های اجتماعی نشان دهنده کاهش شمار افراد علاقمند به آیفون های جدید و در نتیجه خریداری تکنولوژی تازه معرفی شده از سوی اپل بود.

یافته های LikeFolio نشان می دهد تعداد افراد علاقمند به خرید محصولات تازه اپل [مشخصا آیفون های ۲۰۱۸ اپل] بعد از مراسم معرفی آنها پایین ترین رقم از سال ۲۰۱۵ به این طرف بوده است.

این یافته قطعا پیام مثبتی برای اپل به دنبال ندارد. آخرین باری که تعداد علاقمندان به خرید آیفون های جدید تا این اندازه افت پیدا کرد، فروش سال به سال اپل به پایین ترین میزان خود در ۱۳ سال قبلش رسید.
اما با نگاهی اجمالی به داده های ارائه شده از سوی LikeFolio می توان دریافت کرد که منشن های هدایت کننده به خرید بعد از کنفرانس های خبری اپل از جمله مهم ترین شاخص ها برای پیش بینی وضعیت سهام این شرکت در بازه زمانی ۹ ماهه بعدش بوده.

برای مثال سهام این شرکت در بازه زمانی ۹ ماهه بعد از معرفی آیفون های ۲۰۱۷ (مصادف با افزایش منشن ها برای خرید آیفون های ۸ و X در رسانه های اجتماعی) وارد یک منحنی صعودی شد.
درست به همین نحو، در بازه زمانی ۹ ماهه بعد از نهم سپتامبر ۲۰۱۵ (یعنی زمانی که اپل آیفون ۶ اس و آیپد پرو را معرفی کرد) سهام آن با افت ۹.۵ درصدی در بازار بورس S & P روبرو شد.
اندی سوان در ادامه گفته هایش اینطور اشاره میکند:
...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@