تهران- ایرنا- یکی از چالش های مشترک جوامع در دوران کرونا تداوم فرآیند یاددهی – یادگیری است؛ از این رو در کشورهای دنیا سعی شده تا با مدیریت بحران که پیشگیری و مقابله با آن تاکنون به نتیجه مناسبی برای همه افراد منجر نشده است، سناریوهای ممکن برای بازگشایی مدارس و تداوم فرآیند آموزش برنامه ریزی و اجرا شود.

وزارت آموزش و پرورش در زمان شیوع ویروس کرونا با کمترین زمان و مدیریت به هنگام، توانست با همکاری صدا و سیما و کوشش تمام وقت متخصصان فنی و همچنین راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان «شاد» در فضای مجازی، خلأهای فرآیند تعلیم و تربیت پس از تعطیلی مراکز آموزشی را تا حدودی مرتفع کند.
تلاش بر این است که در سال تحصیلی جدید برقراری کلاس ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و چینش خاص نیمکت ها همراه باشد، همچنین تهویه صحیح فضاهای آموزشی و برنامه مناسبی برای پاکسازی و ضدعفونی دوره ای این فضاها مورد توجه قرار گیرد.
سال تحصیلی گذشته با مقبولیت مطلوب و مشارکت دانش آموزان و معلمان به پایان رسید، نباید از این موضوع غفلت کرد که هنوز راه حل تثبیت شده ای برای درمان کرونا وجود ندارد و سال تحصیلی آینده بر خلاف سال های گذشته، بازگشایی عادی ندارد.
آموزش و پرورش باید با سناریویی ترکیبی از آموزش ها به استقبال سال تحصیلی جدید برود، بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا احتمال ورود موج جدید ویروس کرونا و همزمانی آن با ویروس آنفلوآنزا در کشور ممکن است شروع سال تحصیلی جدید را با مشکلاتی فراتر از پیش مواجه کند. از این رو مدارس نتوانند پذیرای تمام دانش آموزان باشند.
لازم است برای سال تحصیلی جدید یک برنامه مشخص برای دانش آموزان در مناطق مختلف کشور مبتنی بر یافته های آماری و میزان شیوع ویروس کرونا تدوین شود که نیازهای آموزشی، اجتماعی و منطقه ای دانش آموزان را مورد متوجه قرار دهد.
مقابله با چنین شرایطی غیرمعمول، مستلزم تغییرات برنامه ریزی شده است، از این رو منظور آموزش و پرورش با درک شرایط خانواده ها و شیوع ویروس کرونا در کشور و همچنین اقدامات دولت و وزارت ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار