سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره به کارگیری نیروهای حق التدریس، مربیان پیش دبستان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش گفت: در آخرین جلسه به وزیر آموزش و پرورش مهلت و ضرب الأجل دادیم تا سریعاً دستورالعمل را ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،  سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه پرسشگر با موضوع «با چه مهارتی از نظام آموزشی به جامعه وارد می شویم؟»، با اشاره به وضعیت رشته های مهارتی، اظهار کرد: در آموزش و پرورش قبلاً نظام مهارتی دو ساله بود و اکنون سه ساله شده است که امیدوار کننده است.
وی با بیان اینکه یکی از معضلات اصلی این است که دانشگاه باید قبل از جذب دانشجو، نیازسنجی برای اشتغال انجام دهد مثلا رشته های مربوط به دریا در تهران نباید ارائه شود بلکه باید در استان های مجاور دریا آموزش داده شود، افزود: دانشگاه ها به خوبی به رسالت خود عمل نکرده اند و تعامل صنعت و دانشگاه برای نیازسنجی اشتغال ضعیف بوده است.
میرزاده از الگودهی و مثال زدن از کشورهای خارجی انتقاد کرد و گفت: اتفاقاً یک سر انتقاد به دستگاه های اجرایی باز می گردد، گفت: یک گلایه مدارس این است که هیچ کارخانه ای اجازه بازدید نمی دهد و همکاری نمی کند.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر فرایندهای بروکراسی طولانی است و ما از وزارت صنعت می خواهیم همکاری کند تا دانش آموزان و دانشجویان بتوانند در محیط واقعی کارآموزی کنند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظارات جامعه از سطح آموزش بالاست اما بودجه به اندازه این انتظارات نیست. در حالی که باید برعکس باشد و بودجه افزایش یابد.
وی افزود: اگر آموزش و پرورش متحول نشود برای دانشگاه هم اتفاقی نمی افتد؛ آیا شده است تا کنون به جای کتب مضر کمک آموزشی برای مهارت تبلیغ کنیم؟ مشکل مهارت زمانی حل می شود که همه بپذیرند آموزش و پرورش مهم است و باید به آن توجه شود.
میرزاده ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار