مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اعلام جزئیات راه اندازی مرکز یادگیری معلم از اعلام فراخوانی در آینده نزدیک برای اشتراک گذاری تولیدات محتوایی معلمان خبر داد.

آفتاب نیوز :
از آنجا که کووید ۱۹ توانست بسیاری از محاسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بسیاری از فرهنگ ها و سنت ها را تغییر دهد مسلماً آموزش هم تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفته است. لزوم توجه به آموزش های مجازی و غیرحضوری سال هاست که مورد بحث است ولی سیستم آموزشی ما به یک باره درگیر شیوع یک ویروس و تعطیلی کلاس های حضوری شد و در واقع مجبور شد آموزش در بستر فضای مجازی را به صورت جدی در کمترین زمان در دستورکار قرار دهد؛ یا به قول وزیر آموزش و پرورش غافلگیر شد.
در این میان یکی از بزرگترین چالش های نظام آموزشی معلم هایی بودند که با روش های سنتی آموزشی خو گرفته و آشنایی چندانی با فضای مجازی و تولید محتوای آموزشی برای کلاس های غیرحضوری نداشتند.
فضای مجازی یا فضای واقعی تر از واقعی
«فضای مجازی» عرصه وسیع و تاثیرگذاری است که در جامعه ما رور به روز در حال گسترش است. برخی اوقات، این فضا از دنیای واقعی هم ”واقعی تر» می شود. سوالی که مطرح می شود این است: معلمان از این فضا چه سهمی دارند؟ آیا فرهنگ شفاهی رایج میان جامعه و نیز معلمان در مدیریت این حوزه تاثیرگذار است. آیا آموزش های ضمن خدمت معلمان کمکی به حضور معلمان در این دنیای بی انتها می کند؟
حدود یک ماه است سال تحصیلی جدید آغاز شده و معلمان بیشتر به شکل مجازی و کمتر حضوری، تدریس را برای نزدیک به ۱۵ میلیون دانش آموز آغاز کرده اند و این در حالی است که مسئول شبکه شاد و معاون وزیر گفته اند «معلمان سواد الکترونیکی ندارند و این بزرگ ترین چالش آموزش و پرورش در آموزش مجازی است.»
معلمان هم اعتراض دارند که چرا مدیران آموزش و پرورش ۶ ماه گذشته را دست روی دست گذاشتند و برنامه آموزشی ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار