روزهای "ناخوش" مدارس

دریافت خبر : شنبه 20 مرداد 1397 ساعت 4:38
روزهای "ناخوش" مدارس
سرزندگی و شادی در مدارس کمرنگ شده است این همان نقطه ای است که مسئولان آموزش وپرورش و خانواده ها نسبت به آن هم نظر هستند در حقیقت اوضاع فعلی مدارس دولتی مهمترین عامل شاد نبودن دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، اگر از دانش آموزان قدیم که حالا سال هاست از فضای درس و مدرسه دور شده اند و خود صاحب فرزند دانش آموز هستند درباره روزهای مدرسه سؤال کنیم، همگی می گویند دوست دارند بدانند همکلاسی ها و معلمانشان الآن کجا هستند، اما وقتی می پرسیم دوست دارند دوباره دانش آموز شوند، برای پاسخ مثبت دچار تردید می شوند.
این مشکل نه فقط دانش آموزان دیروز بلکه بچه های امروز را هم شامل می شود، چرا دانش آموزان کشور تمایل چندانی به مدرسه ندارند؟ علت خوشحالی بچه ها با شنیدن اخبار تعطیلی مدارس به دلایلی همچون آلودگی هوا یا بارش برف، چیست؟
بیشتر بخوانید:
9 خط مشی برای ارتقای آموزش وپرورش/گسست عوامل اجرایی در مدارس
مدتی است وزیر آموزش وپرورش از ضرورت بازگشت نشاط به مدارس خبر می دهد، حتی مسئولان وزارتخانه هم می دانند مدارس کشور در ماجرای جذب دانش آموزان موفق نیستند. البته این موضوع دلایل بسیار مختلفی دارد و با شرایط فعلی به این آسانی ها نمی توان نشاط را ساکن مدارس کشور کرد، برای جذاب شدن محیط مدارس و داشتن دانش آموزانی بانشاط نیاز به تغییرات اساسی در آموزش وپرورش است، تغییراتی که دربرابر بسیاری از آنها مقاومت های شدیدی هم انجام خواهد شد.
درباره وضعیت نشاط مدارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش وپرورش معتقد است که امروز مدارس از شادابی و نشاط فاصله گرفته اند و این فاصله در حال افزایش است به گونه ای که سرزندگی و شادی در مدرسه کمرنگ شده است؛ البته این سخنان او را از طریق همکلام شدن با خانواده ها و دانش آموزان به وضوح درخواهیم یافت.
هرچند آموزش وپرورش گام هایی را برای حذف استرس و ایجاد نشاط در مدارس برداشته است و ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@