اگر می خواهید زمستان امسال در برابر بیماری های رایج این فصل آسیب کمتری ببینید حتماً خرمالو را در سبد میوه تان جای دهید و از خواص بی شمار آن بهره ببرید.

به گزارش مشرق ، زادگاه خرمالو کشور چین است، اما امروزه در اکثر مناطق دنیا از ژاپن گرفته تا پرتغال، اسپانیا، فرانسه، برزیل، لبنان و الجزایر و ... کشت می شود. خرمالو نزدیک به ۳۰۰۰ گونه مختلف دارد؛ اما اکثر ما آن را میوه ای شبیه به گوجه فرنگی و با رنگ نارنجی و با طعمی گس می شناسیم.
این میوه پاییزی نه تنها خوشمزه است بلکه فواید زیادی برای سلامتی دارد؛ بنابراین توصیه می کنیم از مصرف آن غافل نشوید. در این مطلب بیشتر در خصوص این میوه خوش رنگ صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.
خرمالو در یک نگاه
خرمالو قبل از هر چیز سرشار از بتاکاروتن است که به پیش ساز ویتامین A معروف است. تا جایی که یکی از میوه های مهم حاوی این رنگدانه پرخاصیت محسوب می شود و در کنار منابع غنی آن یعنی انبه، زردآلو و طالبی قرار می گیرد.
خرمالو را یکی از منابع فوق العاده ویتامین C نیز بدانید. البته این ویتامین در مدت زمان جویده شدن در دهان کمتر می شود. همچنین باید بدانید که هر چه خرمالو رسیده تر باشد ویتامین C آن نیز کاهش می یابد.
این میوه پاییزی میزان قابل توجهی از انواع آنتی اکسیدان ها مانند لیکوپن و بتاکاروتن دارد و سرشار از فیبرها و آهن است.
در نهایت اینکه خرمالو میزان زیادی فروکتوز و گلوکز دارد. این قندهای طبیعی از این میوه یک میوه انرژی زا ساخته اند؛ بنابراین اگر رژیم لاغری گرفته اید باید حواستان به این موضوع باشد و در مصرف خرمالو زیاده روی نکنید.
خرمالو مفید برای هضم غذا
فیبرهای موجود در خرمالو باعث می شوند که این میوه با مشکلات گوارشی مقابله کند. این فیبرها دو خاصیت اساسی دارند: از یک طرف باعث جذب بهتر مواد مغذی در معده شده و از طرف دیگر به ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار