ثبت نام برای واردکنندگان باز شده است و 16 شرکتی که مجاز به واردات هستند، در این طرح ثبت نام کرده اند. البته دیگران هم می توانند ثبت نام را انجام دهند.

به گزارش « اخبار خودرو »،واردات خودروهای دست دوم سنگین و جایگزین شدن با محصولات چند ده ساله موجود یکی از اقداماتی بوده که از ماه های قبل بسیاری از متولیان امر در پی آن بوده اند. در این خصوص هرچند قرار است خودروهای دست دوم خارجی با رعایت استانداردها وارد کشور شود، اما بحث درخصوص تامین ارز و همچنین پرداخت تسهیلات به مشتریان موضوعی است که ممکن است در نهایت این طرح را با چالش مواجه کند. در همین زمینه، دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون داران از تعیین تکلیف طرح نوسازی به وسیله کامیون های دست دوم خارجی خبر داد. قرار است 16 شرکت کار واردات این خودروهای سنگین را با استفاده از ارز صادراتی انجام دهند.
پیگیری سازمان گسترش برای نوسازی ناوگان
دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون داران کشور با اعلام خبر تعیین تکلیف شدن طرح نوسازی کشور به روزنامه « دنیای خودرو » گفت: «در این مدت سازمان گسترش پیگیری های بسیاری انجام داد تا تکلیف طرح نوسازی ناوگان مشخص شود.» احمد کریمی در ادامه اظهار کرد: « ثبت نام برای واردکنندگان باز شده است و 16 شرکتی که مجاز به واردات هستند، در این طرح ثبت نام کرده اند. البته دیگران هم می توانند ثبت نام را انجام دهند.» وی در ادامه افزود: «تا امروز هنوز امکان ترخیص یک کامیون هم وجود نداشته، اما به نظر می رسد فهرست واردکنندگان نهایی شده است.» کریمی بیان کرد: «باید این موضوع را در نظر گرفت که هماهنگ کردن با سایر مراجع درگیر و مرتبط با این موضوع دشوار بود و شاید این هماهنگی ها باید قبل از اعلام و آغاز طرح انجام می شد که زمان ثبت نام تا اجرای طرح کوتاه تر شود.»
دو مشکل اساسی برای واردات کامیون های دست دوم
دبیر کانون انجمن ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار