هفت روش برای بهبود حافظه

دریافت خبر : یکشنبه 01 مهر 1397 ساعت 11:33
داشتن زندگی اجتماعی فعال از دست دادن حافظه را به تأخیر می اندازد.

به گزارش ایسنا، فرادید در برگردان مقاله ای از گاردین نوشت: «خواب کافی، یادگیری های مهارت های دشوار و جدید و فعالیت اجتماعی به قوی ماندن حافظتان کمک می کند.
خوب بخوابید
خواب خوب به تقویت حافظه اپیزودیک کمک می کند که مرتبط با زمان و مکان است. شواهد قابل توجهی وجود دارند که نشان می دهند خواب REM (Rapid Eye Movement Sleep) نقش مهمی در تحکیم خاطرات مرتبط با یادگیری مهارت های حرکتی مانند نواختن موسیقی یا دوچرخه سواری ایفا می کند. خواب شب پس از آموختن یک مهارت جدید به تحکیم آنها در مغز کمک می کند تا بعدها مغز بتواند آنها را به طور خودکار انجام دهد.
آرام باشید
استرس به طرق مختلفی بر حافظه تأثیر می گذارد و بسته به زمان وقوع حادثه استرس زا دارد. پخش ناگهانی آدرنالین در بدن سبب می شود دقیق تر و مراقب تر باشیم اما انتشار آهسته تر کورتیزول فرآیندهای تشکیل حافظه را بر هم می زند. رویداد استرس زایی که قبل از تلاش برای ایجاد خاطره رخ دهد، یادآوری آن خاطره را مختل می کند؛ در حالی که اگر همین اتفاق قبل یا بعد از یادگیری اطلاعات جدید رخ دهد، تحکیم آن را بهبود می بخشد. استرس قبل از تلاش برای بازیابی خاطرات، سبب مشکل در یادآوری می شود. یوگا، مدیتیشن و سایر روش های تمدد اعصاب به ما کمک می کنند.
ادامه تحصیل
اغلب به افراد سالمند گفته می شود در حفظ عملکرد شناختی خود کوشا باشند. در حقیقت، تحقیقات نشان داده در مبحث حافظه، تنها انواع خاصی از فعالیت های ذهنی کمک می کند. در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، محققان آمریکایی شرکت کنندگان ۶۰ تا ۹۰ ساله را وادار کردند پانزده ساعت در هفته به مدت سه ماه یک مهارت دشوار را بیاموزند، مانند عکاسی ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@