برندپرستی در مصرف ممنوع!

دریافت خبر : دوشنبه 07 خرداد 1397 ساعت 9:21
برندپرستی در مصرف ممنوع!

تعصب فرهنگی نسبت به اقتصاد و زیربنای اقتصادی جامعه باعث رشد و تعالی آن خواهد شد.

به گزارش افکارنیوز ،
تعصب فرهنگی نسبت به اقتصاد و زیربنای اقتصادی جامعه باعث رشد و تعالی آن خواهد شد. سبک زندگی اسلامی-ایرانی همواره با گرایش به ساده زیستی، تقوای اقتصادی و پرهیز از اشرافی گری، تکیه بر توانمندی های درون زا و درون کشوری دارد، لیکن متأسفانه انحراف سبک زندگی ما تحت تأثیر شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی باعث بروز نوعی از گرایشات به مصرف زدگی و اشرافی گری شده است. بی شک برای تغییر این رویه باید کاری کرد و در این میان، نقطه شروع خود مسئولان هستند و تا زمانی که حرف و عمل آنان یکی نشود از مردم نمی توان توقع چندانی داشت.
نفی برندپرستی و اعتیاد به برندگرایی
تهیه کالا بیش از نیاز، انباشت و احتکار آن، برندپرستی و اعتیاد به برندگرایی حتی در قالب مصرف جعلی (فیک) و موارد بی شماری از این دست باعث شده است تا بخشی از سرمایه های ملی ما از طریق ورود کالای قاچاق از کشور خارج و به جیب مافیای اقتصادی ریخته شود. بر اساس سنت اسلامی- ایرانی همواره احترام به کارگر و صنعتگر داخلی به عنوان یک اصل مورد توجه بوده و امروز نیز رفتار های ناپسند گفته شده باعث افزایش بیکاری، رکود تولید و بروز آسیب های متعدد شده و می شود.
حمایت از تولید داخلی توسط الگو های رفتاری
در سبک زندگی ایرانی-اسلامی تکیه بر مصرف تولیدات داخلی به این شرط حاصل می شود که نیاز های اساسی و سلیقه های مختلف در نظر گرفته شود و دیگر هیچ گونه بهانه ای برای وابستگی به کالا های بیگانه ساز وجود نداشته باشد. حمایت از تولید داخلی باید توسط الگو های رفتاری ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@