بازاریابی لمسی در هوانوردی، جذاب و قدرتمند

دریافت خبر : چهار‌شنبه 04 مهر 1397 ساعت 8:55
بازاریابی لمسی در هوانوردی، جذاب و قدرتمند
بازاریابی لامسه ای یک روش نسبتاً جدید است که هدفش، تأثیر بر خرید مشتری با استفاده از حس لامسه است.

داود ربیعی*  آیا تا به حال عبارت «اطلاعات لامسه ای» به گوشتان خورده؟ اطلاعات لامسه ای یا هپتیک (haptic)، اطلاعاتی است که با استفاده از حس لامسه به دست می آوریم.
بازاریابی لامسه ای یک روش نسبتاً جدید است که هدفش، تأثیر بر خرید مشتری با استفاده از حس لامسه است.
در گذشته همه حضوری خرید می کردند، ما همیشه از بازخوردهای لمسی در ارزیابی محصول استفاده می کردیم. جنس پارچه را دست می زدیم. دکمه ها را فشار می دادیم. شلوار را پرو می کردیم و میوه ها را با دست فشار می دادیم تا ببینیم رسیده اند یا کال هستند. اما به لطف تجارت الکترونیک، عکس محصول را می بینیم، مشخصاتش را می خوانیم و نظر بقیه کاربران را مرور می کنیم تا خلأ ناشی از خرید غیرحضوری را جبران کنیم.
صنعت هوانوردی نیز از این امر مستثنا نیست و ایرلاین ها و شرکت های ارائه دهنده خدمات تلاش می کنند تا با ساخت فیلم های مستند و داستانی و بهره گیری از بازیگران و هنرمندان، احساس ناب و زیبای مشتری را در زمان پرواز و یا استفاده از خدمات به نمایش بگذارند و مخاطب را در فضای مناسب قرار دهند.
در دنیای مجازی کنونی، عکس و فیلم، به واسطه جذابیتی که دارند، می توانند جایگزین حس لامسه شوند و مغز، شیرینی احساس لمس را به خوبی منتقل کند اما باید به این نکته توجه کرد که لامسه، نخستین حس در انسان است که در هنگام تولد بیدار می شود.
در بازاریابی چریکی که یکی از جذاب ترین نوع بازاریابی در جهان است، بازاریابی لمسی می تواند به عنوان یک مکمل قدرتمند، مطرح شود. شرکت های هواپیمایی می توانند با ارائه خدمات خود در اماکن عمومی، مخاطب را به مشتری خود تبدیل کنند و تلاش کنند تا مخاطب به درستی در فضا و اتمسفر مورد نیاز ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@