با این مواد غذایی سلامت ریه را تضمین کنید

دریافت خبر : سه‌شنبه 15 آبان 1397 ساعت 15:5
با این مواد غذایی سلامت ریه را تضمین کنید

این روز ها که آسمان شهر های بزرگ پر شده از آلاینده های مختلف و اطراف مان هم پر شده از افرادی که سیگار از دست شان نمی افتد، تنها کاری که می توان کرد رعایت بهداشت زندگی است و تغذیه سالم تا ریه های مان از گزند این همه آسیب در امان باشد. در این مطلب مواد غذایی دوستدار سلامت ریه ها را مرور می کنیم.
بروکلی و رفقا
اطراف ما آکنده از گاز ها و ترکیبات سمی مانند بنزن و آکرولئین است که از اگزوز ماشین ها، دود سیگار و … وارد هوا شده و سلامت ریه ها را به خطر می اندازند. خوشبختانه کلم بروکلی با این ترکیبات شیمیایی مقابله و از ابتلا به آسم، حساسیت ها و مشکلات دستگاه تنفسی پیشگیری می کند. گل کلم، کلم بروکسل و انواع کلم های دیگر نیز به دلیل دارا بودن ترکیباتی به نام «سولفورفان ها» آسیب های وارده به سلول های ریه را کاهش می دهند. توصیه می شود کلم ها را به صورت بخارپز یا خام میل کنید تا به طور کامل از خواص آن ها بهره مند شوید.
سیب
مصرف منظم و زیاد این میوه بهشتی خطر ابتلا به بیماری های دستگاه تنفسی، به خصوص آسم را کاهش می دهد، زیرا حاوی ترکیبی قوی به نام «پولیفنول» است که مانند منیزیم و انواع امگا ۳ جزء قوی ترین ضدالتهاب ها هستند. این تاثیر ضدالتهابی سیب با آسیب های وارده به نای مقابله می کند. محققان انگلیسی معتقدند افرادی که هر هفته بیش از پنج عدد سیب می خورند، ریه های سالم تری دارند و کمتر با مشکلات تنفسی، آسم و تنگی نفس مواجه می شوند.
سویا و مشتقاتش
سویا حاوی مولکول هایی شبیه استرون است که از رشد و گسترش تومور ها پیشگیری می کنند. این مولکول ها که ایزوفلاون ها نام دارند، خطر ابتلا به سرطان ریه را ۴۰ درصد کاهش می دهند. توصیه می شود برای ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@