چرا تبلیغات گوگل را با نام جی ادز می شناسیم؟

عصر ایران سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۷

تاید، پفک، ساندیس، اسکاچ و ... هر کدام نام برندی هستند که به جای نام محصول استفاده می شوند. به همین خاطر زمانی که به سوپرمارکت می روید و نیاز به خرید پودر لباس شویی دارید و از مسئول فروش درخواست تاید می کنید و پودر لباس شویی تاژ دریافت می کنید، هیچ اعتراضی نمی کنید!
حال اینکه چرا اسامی تجاری به عنوان نامی برای محصول شناخته می شود می تواند دلایل بسیاری داشته باشد، اما به نظرم مهمترین دلیل، پیشگام بودن می تواند باشد. اما این موضوع تنها مربوط به محصولات نمی شود. خدمات دهندگانی نیز هستند که عنوان خدماتی که ارایه می دهند را با نام برند آنها می شناسیم.
برای مثال تاکسی اینترنتی را بیشتر ما با اسنپ می شناسیم. وقتی از دوست مان می خواهیم برایمان اسنپ بگیرد در واقع منظورمان خدماتی است که اسنپ ارایه می دهد و نه دقیقا درخواست تاکسی اینترنتی از سامانه هوشمند حمل و نقل اسنپ!
نام تجاری دیگری که به جای عنوان خدمات استفاده می شود، جی ادز است. جی ادز در حوزه تبلیغات در گوگل فعالیت می کند. البته اگر با حوزه دیجیتال مارکتینگ آشنا نباشید، احتمالا تاکنون نام جی ادز را نشنیده اید!
اما چرا از جی ادز به جای خدمات تبلیغات گوگل ادز استفاده می شود؟ به نظرم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، که در ادامه سعی می کنیم آنها را بررسی می کنیم:
همانطور که گفتیم پیشگام بودن و یا همان اول بودن می تواند یکی از دلایلی باشد که نام برند به جای نام محصول یا خدمات استفاده شود. اما درباره جی ادز این مساله صادق نیست! قبل از آنکه جی ادز وارد حوزه تبلیغات گوگل ادز شود، شرکت های دیگری در این حوزه فعال بودند. کوتاه بودن و تلفظ آسان نام جی ادز ...

سرخط اخبار