تداوم هجمه ترامپ به رقبای انتخاباتی و رسانه ها؛ واکنش دموکرات ها

ایرنا یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۷
تهران - ایرنا- رصد اخبار و تحولات مربوط به کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نشان از شدت یافتن اظهارات دونالد ترامپ نسبت به اخبار منتشر شده علیه خود و از همه مهمتر، نگرانی از عواقب سیاست های اقتصادی و خارجی اوست که واکنش های داخلی را حتی از سوی جمهوری خواهان سابقا طرفدارش به همراه داشته و رئیس کاخ سفید را از دور بعدی ریاست جمهوریش نگران کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار می شود و نامزدهای این انتخابات در حال رقابت های درون حزبی به سر می برند.
۲۵ نامزد دموکرات به مرحله ابتدایی راه یافته بودند که تاکنون چهار نفر آنان از ادامه رقابت ها انصراف داده اند. قرار است دور بعدی مناظره این نامزدها ۱۲ و ۱۳ سپتامبر برگزار شود.
با این حال، جدل های نامزدهای دموکرات با دونالد ترامپ، گزینه اصلی جمهوری خواهان همچنان با شدت ادامه دارد و در این بین، عصبانیت او از اخبار منتشر شده بر علیه اش، سبب شده تا توجه رسانه های منتقدش، به افشاگری سیاست های داخلی و خارجی او افزایش یابد.
نگاهی به سیاست های ترامپ در پیشبرد اهداف داخلی و خارجی خود، حتی در کارزار تبلیغات ریاست جمهوری، مسیرها را به چند بخش سوق می دهد که در میان آنها اقتصاد و تجارت، در صدر قرار دارد. البته نگاه ترامپ در حوزه اقتصادی فقط معطوف به پیامدهای جنگ تجاری با چین و تنش های حاصل از رکود اقتصادی در این کشور نیست، بلکه وی برای تامین هزینه های تبلیغات انتخاباتی، چشم انتظار کمک شرکت ها و بنگاه های اقتصادی نیز هست.
خرج تراشی ترامپ برای شرکت نفتی
با توجه به شناخت شرکت ها از منفعت طلبی ترامپ، آنها در این اوضاع تبلیغات انتخاباتی، برای خودنمایی و جلب نظر او اقدامات مختلفی را انجام می دهند؛ از جمله آنها می توان به هزینه تراشی شرکت نفتی «شل» در مراسم تبلیغاتی ترامپ در پنسیلوانیا اشاره کرد.
طبق اعلام خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترامپ تلاش کرد در تجمع انتخاباتی خود، از یک مجتمع بزرگ تولیدی در غرب پنسیلوانیا اعتباری کسب کند و شرکت شل نیز که این ...

سرخط اخبار