#بودجه_سال_۹۸

#تظاهرات_پاریس

#بسته_حمایتی_دولت

#طرح_زوج_و_فرد

#افزایش_حقوق_کارمندان

#شهرداری_تهران

#خاشقجی

#لیگ_برتر_فوتبال

#حمایت_از_کالای_ایرانی

#طرح_ترافیک

#کره_شمالی

#ترامپ

#برجام

#قیمت_ارز_و_طلا

اکرمی، روانشناس مطرح کرد: ترویج عدالت آموزشی با حذف آزمون ورودی مدارس خاص

دریافت خبر : جمعه 04 اسفند 1396 ساعت 7:57
اکرمی، روانشناس مطرح کرد: ترویج عدالت آموزشی با حذف آزمون ورودی مدارس خاص
تهران (پانا) - یک روانشناس با اشاره به دستورالعمل وزیر آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون مدارس خاص، این موضوع را روشی برای ترویج عدالت آموزشی عنوان کرد. رضا اکرمی در گفت وگو با پانا با بیان اینکه آزمون مدارس تبعیضی برای عدالت آموزشی است، گفت: عدالت اجتماعی این است که مدارس متفاوت و دانش آموزان طبقه بندی نشوند. این روانشناس افزود: هر چند تصویب این موضوع دیرهنگام بود اما این اقدام در شرایط فعلی گامی رو به جلو و مثبت در راستای کاهش استرس در دوره ابتدایی و نشاط بخشی به درس و مدرسه است. در واقع برگزاری آزمون های چهار گزینه ای علاوه بر خروج آموزش از مسیر تربیتی تعیین شده، موجب کاهش کیفیت در مدارس دولتی می شود که با حذف این آزمون ها می توان به کیفیت مسیر تعلیم تربیت یکسان برای دانش آموزان امیدوار بود. وی با بیان اینکه آزمون مدارس خاص، رقابت میان دانش آموزان را از بین می برد، گفت: موضوع عدالت اجتماعی و فراهم کردن فرصت های برابر برای تمام دانش آموزان اهمیت دارد چرا که همه دانش آموزان حق دارند به آموزش دسترسی یکسان داشته باشند. همچنین یکی از اهداف سند تحول بنیادین گسترش عدالت آموزشی است که ...

تهران (پانا) - یک روانشناس با اشاره به دستورالعمل وزیر آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون ورودی مدارس خاص، این موضوع را روشی برای ترویج عدالت آموزشی عنوان کرد.
رضا اکرمی در گفت وگو با پانا با بیان اینکه دایر بودن آزمون ورودی مدارس تبعیضی برای عدالت آموزشی است، گفت: عدالت این است که مدارس متفاوت نباشند و دانش آموزان طبقه بندی نشوند.
این روانشناس افزود: هر چند تصویب این موضوع دیرهنگام بود اما این اقدام در شرایط فعلی گامی رو به جلو و مثبت در راستای کاهش استرس در دوره ابتدایی و نشاط بخشی به درس و مدرسه است. در واقع برگزاری آزمون های چهار گزینه ای علاوه بر خروج آموزش از مسیر تربیتی تعیین شده، موجب کاهش کیفیت در مدارس دولتی می شود که با حذف این آزمون ها می توان به کیفیت مسیر تعلیم تربیت یکسان برای دانش آموزان امیدوار بود.
وی با بیان اینکه آزمون مدارس خاص، رقابت میان دانش آموزان را از بین می برد، گفت: موضوع عدالت اجتماعی و فراهم کردن فرصت های برابر برای تمام دانش آموزان اهمیت دارد چرا که همه دانش آموزان حق دارند به آموزش دسترسی یکسان داشته باشند. همچنین یکی از اهداف سند تحول بنیادین نیز گسترش عدالت آموزشی است که امیدواریم با این موضوع محقق شود.
اکرمی در ادامه خاطرنشان کرد: احساس مسئولیت، خلاقیت، اعتماد به نفس و عزت نفس جزو شاخص های تعلیم و تربیت است که باید در مدارس به آن توجه شود. اکنون در همه کشورها، آموزش عمومی برای این است که دانش آموز به عنوان یک شهروند مطلوب تربیت شود. بنابراین شهروند مطلوب فردی نیست که فقط به وسیله امتحان پیش برود و باید اهداف تعلیم و تربیت نیز دنبال شود تا فردی که تربیت می شود در آینده احساس مسئولیت داشته ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@