یک روانشناس: فیلمنامه سینمای کودک و نوجوان باید دارای انسجام ساختاری باشد

دریافت خبر : شنبه 27 مرداد 1397 ساعت 8:26
یک روانشناس: فیلمنامه سینمای کودک و نوجوان باید دارای انسجام ساختاری باشد

تهران (پانا) - آرش تقوی، روانشناس اجتماعی با بیان این که فیلمنامه در سینمای کودک و نوجوان باید دارای انسجام ساختاری باشد بر لزوم علمی بودن مشاوره های روانشناسی در سینمای کودک و نوجوان تاکید کردد.
آرش تقوی، روانشناس اجتماعی در گفت و گو با پانا با اشاره به اهمیت توجه به مخاطبان فیلم های کودک و نوجوان بیان کرد: زمانی که درباره فیلم کودک صحبت می کنیم می بایست دو موضوع را از هم جدا کنیم؛ زیرا گاهی، مخاطب فیلم و گاهی بافت و هدف اثر کودک و نوجوان است. برای مثال فیلم «حوض نقاشی» با موضوع کودک و نوجوان، درباره تعارض های والدین با فرزندان یا فیلم «آی ام سم» فیلم در ارتباط با والد و فرزند است. این فیلم ها جنبه های آموزشی در ارتباط با چگونگی رفتار با کودک را دربردارند.
وی افزود: بافت و هدف این فیلم، کودک و نوجوان نیست بلکه بافت آن فرزندپروری توسط والدین است، اما در همین ساختار گاهی مشکلات متداول و گاهی مشکلاتی خاص را بیان می کند. برای مثال فیلم های «دختری با کفش های کتانی» یا «من ترانه 15 سال دارم» فیلم هایی با مشکلات متداول از جمله بحران های نوجوانی است. در چنین ساختاری جنبه آموزشی زیاد است.
این روانشناس با بیان این که فیلم باید متناسب با نگرانی ها و ناخودآگاه والدین باشد، خاطر نشان کرد: این نوع فیلم ها و جذابیت هایشان باید متناسب با شعور مخاطب نیز باشد زیرا مخاطب اصلی ما در اینجا کودک و نوجوان نیست. بنابراین مشاوره های روانشناسی باید مبتنی بر علم و تایید شده باشند.
این روانشناس افزود: بعضی از فیلم ها مخاطبشان والدین هستند اما مبتنی بر روانشناسی رشد ساخته نشده اند بلکه فیلمنامه نویس یا کارگردان بر اساس تعارض های خود با نحوه رفتار ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@