این خوشمزه های زیان آور

دریافت خبر : چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۷

در میان انواع سس ها، مایونز از همه لذیذتر است بخصوص اگر آن را همراه یک ساندویچ سوسیس ویژه که حاوی قارچ و پنیر است، میل کنیم یا آن که به یک پرس سیب زمینی برشته شده بیفزاییم؛ البته قصد ما تحریک اشتهای شما نیست؛ هدف اصلی بیان مضرات این سس و هم خانواده هایش است.
تا قبل از این که سس های رژیمی یا کم چرب روانه بازار شود، بیشتر افرادی که پرهیزغذایی داشتند به توصیه کارشناسان، سس مایونز را با ماست مخلوط و به میزان دلخواه مصرف می کردند. حال این سس حاوی ماست کم چرب بود یا پرچرب یا چند درصد سس سفید به آن افزوده می شد، بماند.
سپس انواع سس سالاد و مایونز رژیمی به بازار آمد. سس کم چرب، سس کم کالری و سس بدون چربی از انواع آن است.
انواعی از سس های رژیمی حاوی کالری و چربی است!
شاید این سوال پیش آید که این سس ها چه تفاوتی با هم دارند؟ این سس ها هر کدام یک استاندارد مخصوص به خود دارد. در سس کم چرب میزان چربی حداکثر دو گرم در هر 100 گرم، سس های بدون چربی حاوی 0.15 گرم در 100 گرم و سس های کم کالری در کل حاوی 40 کالری است.
در واقع این سس ها فرآورده هایی نیمه جامد و سیال است که به جای روغن، ...

[ مشاهده متن کامل این خوشمزه های زیان آور تبیان ]