این خوشمزه های زیان آور

دریافت خبر : چهار‌شنبه 04 مهر 1397 ساعت 16:47

در میان انواع سس ها، مایونز از همه لذیذتر است بخصوص اگر آن را همراه یک ساندویچ سوسیس ویژه که حاوی قارچ و پنیر است، میل کنیم یا آن که به یک پرس سیب زمینی برشته شده بیفزاییم؛ البته قصد ما تحریک اشتهای شما نیست؛ هدف اصلی بیان مضرات این سس و هم خانواده هایش است.

تا قبل از این که سس های رژیمی یا کم چرب روانه بازار شود، بیشتر افرادی که پرهیزغذایی داشتند به توصیه کارشناسان، سس مایونز را با ماست مخلوط و به میزان دلخواه مصرف می کردند. حال این سس حاوی ماست کم چرب بود یا پرچرب یا چند درصد سس سفید به آن افزوده می شد، بماند.
سپس انواع سس سالاد و مایونز رژیمی به بازار آمد. سس کم چرب، سس کم کالری و سس بدون چربی از انواع آن است.
انواعی از سس های رژیمی حاوی کالری و چربی است!
شاید این سوال پیش آید که این سس ها چه تفاوتی با هم دارند؟ این سس ها هر کدام یک استاندارد مخصوص به خود دارد. در سس کم چرب میزان چربی حداکثر دو گرم در هر 100 گرم، سس های بدون چربی حاوی 0.15 گرم در 100 گرم و سس های کم کالری در کل حاوی 40 کالری است.
در واقع این سس ها فرآورده هایی نیمه جامد و سیال است که به جای روغن، 30 تا 40 درصد آب و برای قوام و یکنواختی بافت آن از مواد مشابه چربی که بر پایه کربوهیدرات و پروتئین است همچون نشاسته اصلاح شده، سلولز، صمغ خوراکی، ژلاتین، پکتین و سویا استفاده می شود.
اما نکته انحرافی آن که اگر چه این سس ها چربی اندکی دارد، ولی به دلیل دارا بودن مواد نشاسته ای حاوی کالری بوده و درهر گرم آن چهار کالری انرژی نهفته است؛ بنابراین هر سس سفیدی که روی آن لفظ رژیمی یا کم چرب نوشته شده است، حتی کم کالری نیست و ممکن است در هر 100 گرم آن ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@