شرکت مخابرات ایران الگویی ملی در بکارگیری شیوه های مدیریتی نوین در ایران

دریافت خبر : یکشنبه 01 مهر 1397 ساعت 0:0
شرکت مخابرات ایران الگویی ملی در بکارگیری شیوه های مدیریتی نوین در ایران

به گزارش سیتنا، دکتر "رضا نقی زاده" عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و مشاور حوزه ی تلکام، در یادداشتی برای سیتنا نوشته است:
یکی از چالش های بزرگ شرکت های خدماتی بزرگ در ایران اعم از دولتی، خصوصی یا عمومی همچون شرکت مخابرات ایران، شرکت های حوزه وزارت نیرو، شرکت های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر مجموعه هایی (که خدمات آن ها از ستاد آغاز و تا شهرها و روستاهای کوچک ادامه دارد) مدیریت یکپارچه فرآیندها و اجرای فعالیت های مشترک با شیوه و کیفیت اجرایی سطح بالا و واحد می باشد.
این امر از دو منظر دارای اهمیت است. منظر اول از نگاه مشتریان است که خدمات شرکت در نقاط جغرافیایی مختلف را در قالب یک بسته یکپارچه و حرفه ای دریافت کند که این امر موجب افزایش قابل توجه رضایت مشتری می شود. به طور مثال یک مشترک در یک شهرستان دورافتاده می تواند درخواست خدمت و خدمات امور مشتریان را با همان کیفیتی دریافت کند که یک شخص در بهترین نقطه تهران آن را دریافت می کند. منظر دوم از محل افزایش کارایی و ارائه خدمات نوآورانه تر، با کیفیت تر و با کارایی هزینه بیشتر می باشد. در پروژه های کلان مدیریت یکپارچه فرآیندها تجربیات متعددی در دنیا وجود دارد.
بر اساس نگاه متخصصان قدم اول در اجرای مدیریت یکپارچه فرآیندها در هر شرکتی طراحی و پیاده سازی فرآیندها به صورت یکپارچه می باشد که لزوما نیاز نیست در مرحله اول به صورت سیستم نرم افزاری باشد. حتی در شرکت های با بلوغ فرآیندی پایین تر ترجیحا بیان می شود که فرآیندها در ابتدا به صورت غیر نرم افزاری اجرا و نظارت شود و پس از رفع اشکالات به سمت سیستمی کردن آنها حرکت شود. سپس شرکت ها به سمت پایش سیستمی و در ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@