شیشه جلوی مجهز به واقعیت افزوده، چگونه خواهد بود؟

دریافت خبر : چهار‌شنبه 28 شهریور 1397 ساعت 10:48
شیشه جلوی مجهز به واقعیت افزوده، چگونه خواهد بود؟
پورشه و هیوندای سرمایه گذاری سنگینی بر استفاده از فناوری واقعیت افزوده در شیشه جلو خودرو کرده اند. این طرح، فضای روبروی راننده را به محیط بازی های کامپیوتری، شبیه خواهد کرد.

خودروهای آینده می توانند دارای شیشه جلو مجهز به صفحه نمایش واقعیت افزوده (Augmented Reality) باشند تا شبیه به طرح مفهومی موجود در فیلم سینمایی گزارش اقلیت (ساخته استیون اسپیلبرگ ) رنگ واقعیت ببخشند؛ این موضوع با سرمایه گذاری سنگین پورشه و هیوندای ، طی سال های آینده محقق خواهد شد. این خودروسازان همراه با JVC، کنوود، علی بابا (Alibaba)، کنسرسیوم صندوق دارایی های مستقل و چاینا مرچنتس کپیتال، ۸۰ میلیون دلار در شرکت سوئیسی وی ری (WayRay) سرمایه گذاری کرده اند. 

وی ری در سال ۲۰۱۲ در زوریخ سوئیس تاسیس شد و از شیشه های واقعیت افزوده در تمام صنایع استفاده می کند. با این حال، تمرکز وی ری تا حد زیادی در دنیای خودرو است. این نشان دهنده تمایل خودروسازان برای سرمایه گذاری در فناوری واقعیت افزوده است؛ از جمله این شرکت ها می توان به SAIC موتور، پورشه و هیوندای اشاره کرد. در عین حال، علی بابا نیز که در زمینه فناوری خودروی خودران سرمایه گذاری می کند از کاربرد واقعیت افزوده در خودرو استقبال کرده است. فورد هم که قصد دارد جای خود را در بازار چین مستحکم کند، تمایل زیادی برای سرمایه گذاری روی فناوری واقعیت افزوده دارد.

فناوری واقعیت افزوده WayRay، علائم و تصاویر مجازی روی شیشه جلو خودرو نمایش می دهد تا آن ها را ترکیب شده با دنیای واقعی ببینیم. این شرکت ادعا می کند که سیستم واقعیت افزوده از نوعی سیستم افکنش (Projection System) کوچک تر در مقایسه با نمایشگرهای هدآپ که اکنون خودروسازان استفاده می کنند، بهره می برد و تقریبا در هر مدل خودرویی می تواند نصب شود. عناصر واقعیت افزوده (AR) می تواند بسته به نیازهای ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@