خودروسازهای داخلی چقدر چینی هستند؟

دریافت خبر : دوشنبه 02 مهر 1397 ساعت 11:23
خودروسازهای داخلی چقدر چینی هستند؟

بعد از اجرای برجام اگر چه به نظر رسید سهم چینی ها از قراردادهای جدید کاهش یافته و ایرانی ها تمایل بیشتری به کار با اروپایی ها دارند، ناگفته پیدا بود که سهم چینی ها در بازار تامین قطعات، نسخه بلندمدتی است که آنها برای صنعت خودروی ایران نوشته اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه اعتماد نوشت: بازار خودروی ایران سال هاست وابستگی خاصی به بازار چین پیدا کرده است. از روزی که چشم بادامی های سرزمین اژدهای زرد برای دور زدن تحریم های غربی با ایران همراه شدند تا امروز این چینی ها بوده اند که برندگان اصلی بازار خودرو ایران شده و توانسته اند خود را به شریک روزهای سخت و خوشی ایرانی ها مبدل کنند. این همکاری می تواند مثبت باشد در صورتی که واردات از چین مربوط به محصولات با کیفیت باشد .
بعد از اجرای برجام اگر چه به نظر رسید سهم چینی ها از قراردادهای جدید کاهش یافته و ایرانی ها تمایل بیشتری به کار با اروپایی ها دارند، ناگفته پیدا بود که سهم چینی ها در بازار تامین قطعات، نسخه بلندمدتی است که آنها برای صنعت خودروی ایران نوشته اند. انگار اگر هم بیشترین قراردادهای خودرویی به نام اروپایی ها امضا می شد، در نهایت این چینی ها بودند که با تکیه بر تولیدات خوش قیمت ترشان می توانستند قطعات اروپایی ها را در بازار تولیدی ایران تامین کنند تا همیشه تولید در ایران با «چینیزاسیون» تحویل مشتری شود .
پس از بدعهدی امریکا
این موضوع حتی در روزهای نقض برجام از سوی امریکا به رخ کشیده شد و با خروج اروپایی ها، چینی ها بودند که با تکیه بر تامین بازار قطعات ایران سهم شان از بازار ایران را حفظ کردند. چشم بادامی ها که با انعقاد قراردادهای متعدد با خودروسازان دولتی و ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@