این حرکت نامش اعتراض نیست و مسخره بازی است / چرا مراقب سرمایه های ملی خود نیستیم

دریافت خبر : سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۸

اهالی رسانه و سینما به کارگردان جوانی که نه به حیثیت و عزت ملی و نه به جایگاه جشنواره و داورانش رحم نکرد، واکنش نشان دادند.
محمدصالح حجت الاسلامی- سرویس فرهنگی خبرگزاری موج: سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که طبق معمول این نوع مراسم حواشی متنوعی اشت. شاید به راحتی و بر حسب عادت از بسیاری از این حواشی مختلف و متنوع مراسم اختتامیه بتوان عبور کرد اما یکی از این قاعده مستثنی است.
همایون غنی زاده کارگردان جوانی که از عالم تئاتر به سینما آمده بود تا در این دوره اولین تجربه سینماییش را به بوته نقد و امتحان بسپارد. گرچه علاقه این هنرمند به عالم سینما و هیاهوی سینما گران پیش از این در کارهای تئاتری او هم به چشم آمده بود و شاید با اجرای کالیگولا که از هنرمندانی همچون رامبد جوان و صابر ابر بهره می برد، یکی از اولین آثار تئاتری بود که در موج نوی تئاتر ایران، با بهره گیری از سلبریتی های سینمایی و تلویزیونی به دنبال رونق اقتصادی فعالیت های تئاتری بود و همان زمان هم حواشی زیادی ایجاد کرد.
اما این بار تلاش کارگردان مسخره باز، که در افواه منتقدانش به مسخره بازی این کارگردان فیلم اولی نامگذاری شد، حرکتی نسنجیده به سمت چهره شدن و احتمالا وایرال شدن بود که خیلی ها را به یاد داستان مشهور برادر حاتم طایی انداخت.
این حرکت به زعم نگارنده از پیش طراحی شده و منطبق یا تحت تاثیر نام و فضای فیلم سینمایی مسخره باز بود، دو بخش و هر کدام هم دو بخش داشت. در بخش اول با اطلاع از احتمال کسب تنها سیمرغ بخش نگاه نو، که برای احیای آن تلاش بسیاری صورت گرفته بود، این کارگردان، شهروند افغانستانی را با خود به سالن همایش های برج میلاد، محل برگزاری ...

[ مشاهده متن کامل این حرکت نامش اعتراض نیست و مسخره بازی است / چرا مراقب سرمایه های ملی خود نیستیم موج ]