خطر سکته با مصرف بیش از حد داروی تیروئید

دریافت خبر : یکشنبه 20 آبان 1397 ساعت 12:15
خطر سکته با مصرف بیش از حد داروی تیروئید
اکوفارس: پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی دریافتند مصرف بیش از حد دارو برای درمان تیروئید، می تواند به سکته بیمار منجر شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از یورک الرت، مصرف بیش از حد دارو در بیمارانی که به کم کاری تیروئید مبتلا هستند، می تواند به افزایش خطر "فیبریلاسیون دهلیزی" یا "ای فیب" (AFib) در آنان منجر شود. ای فیب، شایع ترین نوع آریتمی قلبی است که خطر سکته را در پی دارد.
"جفری اندرسون" (Jeffrey Anderson)، از پزشکان "مرکز قلب اینترماونتین" (Intermountain Heart Institute) در آمریکا و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: ما می دانیم که بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید، بیشتر در معرض خطر ای فیب قرار دارند اما خطرات هورمون های تیروئید معمولی را در نظر نگرفته ایم. این پژوهش نشان می دهد که باید هورمون هایی که معمول و طبیعی به نطر می رسند نیز بررسی شوند.

پژوهشگران در این بررسی جدید، سوابق پزشکی بیماران بسیاری را بررسی کردند. آنها پس از یک بررسی سه ساله دریافتند کسانی که سطح بالایی از سرم "تیروکسین آزاد" (fT۴) را مصرف می کنند، ۴۰ درصد بیشتر در معرض خطر ای فیب قرار می گیرند اما افزایش ای فیب در کسانی که پایین ترین سطح مصرف این سرم را دارند، تا ۱۶ درصد است.
دکتر اندرسون ادامه داد: پزشکان باید میزان مطلوب تیروکسین را در نظر داشته باشند. با بی توجهی به این موارد، بیماران بیشتر در معرض خطر ای فیب قرار می گیرند.
اندرسون گفت: مرحله بعدی این پژوهش، انجام دادن یک آزمایش تصادفی برای بررسی تاثیر سطح تیروکسین در ای فیب و سکته است.
یافته های این پژوهش، در کفرانس "انجمن قلب آمریکا" (AHA) در شیکاگو ارائه شده است.

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@