ضرورت رونق بازار داخلی شرکت های دانش بنیان برای پایداری

دریافت خبر : دوشنبه 23 مهر 1397 ساعت 14:39

دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی گفت: بازار، یکی از چالش های شرکت های دانش بنیان است که از تمام موضوعات مهم تر اســت، بسیاری از شــرکت ها بازار مشخصی در داخل ندارند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمود مهرداد شکریه دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی درباره چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: یکی از مهمترین چالش های عمده شرکت های موجود، شــرکت های کوچک و نوپا (حدود 49 درصد از کل شرکت های دسته دوم) با منابع محدودی اعم از مالی، انسانی، زیرساختی است که در ابتدای راه تجاری سازی بوده و مشخص نیست تا چند سال دیگر پایدار بمانند.
وی ادامه داد: بازار، چالش دیگری است که از تمام موضوعات مهم تر اســت. بسیاری از شــرکت ها بازار مشخصی در داخل ندارند و صرفاً بر اساس یک توانمندی و علاقمندی فردی شکل گرفته اند یا اینکه به رغم وجود بازار داخلی توانایی کسب سهم مناســبی از آن را ندارند. در مورد صادرات هم که توانایی های بیشــتری مورد نیاز اســت که عمدتاً شــرکت های کوچک و متوسط از آن بی بهره هستند.
بر اساس این گزارش، حوزه مواد و ساخت پیشرفته، موضوعی فرارشته ای بوده و به نحوی با تمام 9 حوزه مذکور مرتبط است اما عمده شرکت های این حوزه در دسته دوم با عنوان «مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی» قرار می گیرند که در مجموع 388 شرکت دانش بنیان (11 درصد کل شرکت های دانش بنیان)در این دسته حضور دارند. در کل شرکت های این دسته، 152 شرکت نوپا نوع 1، 117 شرکت تولیدی نوع 2، 82 شرکت تولیدی نوع 1 و همچنین 37 شرکت نوپا نوع 2 حضور دارند.

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@